autoweb.cz > BMW > BMW a Mercedes představují noční vidění
BMW a Mercedes představují noční vidění
Systém Mercedesu dodaný společností Automotive Lighting je postaven na bázi infračerveného vidění. Prostor před vozem je osvětlován infračervenými diodami (pracují v pro lidské oko v neviditelném pásmu) zabudovanými v předních reflektorech vozu. Obraz je snímán kamerou citlivou na infračervené světlo, které se následně zobrazuje ve viditelném pásmu na displeji před řidičem.
Oproti Mercedesu pracuje BMW s pasivním systém, který využívá snímání termálního obrazu před vozem. Jeho snímač, zachycující teplo vyzařované objekty před vozem, je umístěn v levém rohu předního nárazníku a lidskou postavu nebo zvíře je schopen rozpoznat na vzdálenost 300 metrů. Systém bude pro faceliftované BMW 7 nabízeno od podzimu tohoto roku a to stejně jako u Mercedesu za příplatek. Systém pro BMW dodává švédská společnost Autoliv a u BMW za něj bude muset zákazník zaplatit o 210 Euro více, než u Mercedesu, který si za něj účtuje 1740 Euro.
Honda podobný systém již nějakou dobu svým zákazníkům nabízí, ovšem pouze na technologicky pokrokovém, japonském trhu, kde si ji kupující mohou pořídit za 4090 Euro u modelu Legend. Tam se ovšem výrobce potýká s nezájmem kupujících a ze stejného důvodu podobný systém stáhl z prodeje minulý rok i Cadillac, který jej nabízel ve svých modelech již od roku 2000.
Mercedes i BMW tvrdí, že systémy nočního vidění pomohou snížit smrtelná zranění při střetu chodce s vozem. BMW k tomu dodává, že v Evropě je ročně zabito 23000 lidí právě díky špatným světelným podmínkám na silnicích a v Německu se celých padesát procent fatálních automobilových nehod stane v průběhu noci přesto, že 75 procent provozu se odehrává přes den.
Roman Trojna