autoweb.cz > BMW > BMW 8 > BMW 840i je novým základem řady 8. Pohon zajišťuje řadový šestiválec
BMW 840i je novým základem řady 8. Pohon zajišťuje řadový šestiválec
Před několika týdny BMW odhalilo dlouho očekávanou řadu 8 v karosářské variantě Gran Coupe, s níž se představila základní motorizace 840i, ale nejmenší nabízený motor zatím nebyl dostupný pro kupé a kabriolet. To se už brzy změní.
BMW oficiálně oznámilo, že nabídku motorizací pro kupé i kabriolet rozšíří verze 840i, která bude poháněná třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 335 koní a točivém momentu 500 Nm. Tento motor není v nabídce BMW žádnou novinkou a v současnosti pohání například nejsilnější verzi roadsteru Z4 nebo nejvýkonnější BMW řady 3 nové generace.
Šestiválec bude dostupný pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale zákazníci si mohou vybrat mezi pohonem zadních a všech kol xDrive. Doposud byl základní zážehovou motorizací dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s označením M850i, ale i menší šestiválec nabízí slušné parametry.
Verze s pohonem zadních kol dokáže akcelerovat z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 4,7 sekundy, zatímco pohon všech kol xDrive vůz vystřelí na stovku za 4,4 sekundy. Otevřená verze Convertible si kvůli vyšší hmotnosti vyžádá více času, ale i přesto to trvá nejdéle 5 sekund. Všechny verze budou dodávány s elektronickým omezovačem rychlosti naprogramovaným na 250 km/h.
BMW 840i jako základní vstupenka do řady 8 nabízí spoustu standardního vybavení. Ve standardu nechybí head-up displej, zpětná kamera, bezklíčový přístup, adaptivní tlumiče podvozku či adaptivní LED světlomety. Modely s pohonem zadních kol jsou vybaveny diferenciálem M Sport, čtyřkolky xDrive mají řízení všech kol.
Sériová výroba BMW 840i bude spuštěna během července a plánované uvedení na trh proběhne v září.