BMW 650i Cabrio

Že se nové BMW řady 6 představilo nejprve jako kabriolet, svědčí o jeho zaměření. Dokáže chytit za srdce jako každý správný bavorák?

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 5

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 6.8

RADOSTI
Kultivovanost a pěkná kabina; relativně praktický; famózní osmiválec

STAROSTI
Nijak zábavný; nevýrazný zvuk; vysoká hmotnost

Co je to ale vlastně „správný bavorák„? Podívejte se na současnou nabídku produktů mnichovské značky a pravděpodobně si začnete lámat hlavu nad tím, kam zmizely všechny ty modely píšící historii. Zatímco před nějakými deseti lety jste za „správného bavoráka“ mohli považovat vlastně všechno, co BMW dělalo, dnes musíte v katalogu pečlivě hledat.

BMW řada 6 velká fotogalerie

BMW řada 6 fotogalerie

Ale tohle nikdy netrápilo BMW řady 6. I minulá generace se v nabídce řadila trochu stranou, protože to nebylo BMW v tom pravém slova smyslu. Bylo to zajímavé auto, to ano, ale jízda s ním nebyla nikdy vyloženě uspokojivá. Sice by někteří (zejména ti, kteří měli možnost jezdit s BMW M6) namítali, ale já si za tím stojím. V minulé generaci BMW řady 6 jsem si připadal tak trochu jako v Audi. Jen v horším. Nová šestka se už na první pohled dostala o krok dál a například interiér je téměř dokonalý. Překvapilo mě, kolik je v autě místa a připadal jsem si tu jak v Range Roveru. Dokonce i zadní sedačky se tváří dojmem, že se na ně posadí dospělý jedinec a přežije tu středně dlouhou cestu. Výtečné materiály jsou samozřejmostí, stejně tak jasně definovaný chod ovladačů a další detaily. Trochu ho sráží strohá černá v testovaném autě a zmateně občas působí joystick voliče převodovky, musíte si na něj zvyknout. Jinak je vše v pořádku.

Že se bude tohle auto prodávat hlavně v Americe, o tom jsem si byl jist po prvních několika metrech. Řízení je takové jalové, podvozek neurčitý a nečitelný, odezva na plyn umělá. Na silnici působí BMW 650i Cabrio dobře, ale v porovnání třeba s BMW 530d to není žádný velký rozdíl. Podvozek sice z BMW řady 5 (a řady 7) vychází, ale čekal jsem trochu dynamičtější nadání – i po stisknutí tlačítka Sport a Sport+ se z BMW 650i nestal dravec nebo vyloženě sportovní automobil.

Přestal jsem tedy hledat hranu přilnavosti zadní nápravy a raději jsem si vychutnával naprosto boží dvakrát přeplňovaný osmiválec, který si dovolím zařadit k tomu nejlepšímu, co je v současné době na trhu. Od volnoběhu má motor o objemu 4,4 l obrovskou zásobu síly (600 Nm je k dispozici mezi 1750 a 4500 ot./min.) a i když si dáte záležet a nebudete ho vytáčet přes 2000 ot./min., pořád pojedete rychleji než většina provozu. Vlastně jen málokdy budete nutně potřebovat hnát otáčkoměr k 6400 ot./min., kdy má motor nejvyšší výkon 407 koní.Automatická převodovka řadí intuitivně a rozumně, takže nebudete mít potřebu jí napovídat, který z osmi rychlostních stupňů si má vybrat. S rychlostí ale bohužel nekoresponduje zvukový projev auta. Zatímco u BMW 750i nebo BMW 550i chcete především ticho, v kabrioletu byste určitě uvítali trochu jadrnější projev motoru. Bohužel se motor vyjadřuje trochu americky – v nízkých otáčkách slyšet není a ve vyšších pak jen řve. Mercedes i Audi jsou v této oblasti trošku dál a když už nic, nabízejí aspoň zajímavý zvuk.

BMW 650i Cabrio ale bohužel neumí absenci akustického charakteru nahradit charakterem sportovním. V zatáčkách auto trpí výraznou nedotáčivostí, trochu na oslabené konstrukci vlivem uříznutí střechy plave a se zadní části si nemůžete pohrát. Musím říci, že BMW 520d s automatem bylo mnohem lépe řiditelné plynem. Je to trochu zklamání, protože jsem od nového BMW řady 6 čekal opravdu víc.Aspoň že po stránce uživatelské je BMW 650i Cabrio skutečně na špici. O vnitřním prostoru a kvalitním interiéru jsme už mluvili, ale za zmínku stojí i kvality odhlučnění. Kdyby vás do auta s nataženou střechou někdo zavřel a rozjel se na 200 km/h, ani byste neřekli, že sedíte v kabrioletu s plátěnou střechou. Samotná střecha je o polovinu lehčí než v případě minulé generace a operovat s ní můžete i za jízdy. V autě je opravdové ticho a jen na trochu hrubém asfaltu dovnitř proniká valivý hluk, ale ne výrazně vyšší než třeba u limuzíny řady 7.V ceníku samozřejmě najdete částku, která odpovídá pozici tohoto auta. BMW 650i Cabrio stojí 2 455 000 korun a to prosím v základní výbavě. Sice dostanete kožené sedačky a automatickou klimatizaci, ale určitě budete chtít (a potřebovat) sedačky ventilované a připlatit si musíte třeba i za metalízu. Ale tak už to v tomto segmentu chodí.

Na spotřebu paliva se mě neptejte, protože si ji nepamatuji. Vím, že to bylo nějaké dvouciferné číslo začínající jedničkou, ale jestli patříte mezi potenciální zákazníky, asi vám bude jedno, jestli tohle auto jezdí za slibovaných 10,7 litru nebo za 16… Zajímat vás spíše bude objem nádrže – těch 70 litrů si vynutí docela časté zastávky u pumpy.

Verdikt
O tom, jak je BMW 650i Cabrio atraktivní pro nadšeného řidiče, svědčí i fakt, že jsem ho nechal celý víkend stát před domem a jezdil jsem raději něčím jiným. Nějak jsem neměl potřebu se v něm vozit, když už jsem dávno odhalil, že s ním není taková zábava, jak by člověk očekával od auta s logem BMW a osmiválcem pod kapotou. Nicméně musím říci, že jako dopravní prostředek funguje tohle auto skvěle a kdyby mi ho někdo dal na dojíždění do práce, asi bych se nezlobil.

(foto: Petr Ezechiáš)

Problém nového (i předchozího) BMW řady 6 je v tom, že protože má dvoje dveře, skládací střechu a znak BMW na dlouhé kapotě, automaticky si ho zařadíte jako sportovní auto. Tím ale tohle supersilné a supertěžké monstrum zjevně být nechce. V Mnichově očividně věří, že klientela spatřuje v řadě 6 výhradně symbol společenského postavení, takovou letní verzi „služební“ sedmičky. Nic proti tomu, na Cote d’Azur i na Pařížské uděláte dojem – ale pokud si chcete kromě radosti z vlastnictví užít i radost z jízdy, poslouží vám lépe kterýkoliv myslitelný konkurent, Jaguarem XK počínaje a famózním Porsche 911 Cabrio konče.
Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec, 90°
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování dvojicí turbodmychadel
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)4395
Kompresní poměr10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)89,0 x 88,3
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)300 / 407 v 5500 - 6400 ot./min.
Točivý moment (Nm)600 v 1750 - 4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)202
0-100 km/h (s)5,0
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)15,5 / 7,9 / 10,7
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4894
Šířka (mm)1894
Výška (mm)1365
Rozvor náprav (mm)2855
Provozní hmotnost (kg)2015
Celková hmotnost (kg)2390
Zavazadlový prostor (l)300 - 350
Ceny
Základní cena modelu2 160 000 Kč (640i)
Základní cena test. verze2 455 000 Kč (650i)
24.8.2011 6:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist