autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > BMW 328 Hommage na počest roadsteru
BMW 328 Hommage na počest roadsteru
Zatímco jsme mohli v posledních konceptech od BMW vidět jen elektrické pohony, dieselové tříválce a jiné rádoby ekologické výmysly, poslední koncept (nebo chcete-li odreagování se konstruktérů) nezapomíná na skutečné tradiční morální i sociální hodnoty a nebojí se řadového šestiválce o objemu 3,0 litru.
Sice BMW o motoru neprozradilo víc, ale to je to poslední, o co na voze 328 Hommage jde. BMW tento nezvykle reálně vyhlížející model představuje jako poctu slavnému roadsteru, který vyhrál závod Mille Miglia v roce 1940 a který byl pro automobilku velmi důležitý – určil její budoucí vývoj a naznačil, jak by mělo skutečné sportovní auto vypadat. Jen připomeneme, že rychlostní rekord BMW 328 na jedno kolo závodu Mille Miglia z roku 1940 nebyl doposud překonán.Stejně jako BMW 328 Roadster koncem třicátých let, i moderní reinkarnace se drží „britského“ přístupu – tedy jednoduché a hlavně lehké stavby. Díky hojnému použití uhlíkových vláken, zpevněných plastů a odmítnutí zbytečností v podobě elektromotorů a dalších zátěží se podařilo udržet hmotnost moderního roadsteru na 780 kg, což je v dnešní době skoro až nevídané. Auto je tak lehčí než třeba Lotus Elise.Na BMW 328 Hommage ale můžeme sledovat i něco jiného. Stroj se velmi podobá nedávnému konceptu ConnectedDrive, takže se s těmito tvary v budoucnu určitě ještě setkáme. Zřejmě se skutečně dočkáme malého roadsteru BMW Z2, který by měl dostat maximálně čtyřválec a který se postaví Mazdě MX-5. Na zábavu tak snad v Mnichově definitivně nezapomněli.
Myšlenka lehkého roadsteru by snad mohla přežít. Nízká hmotnost se totiž rovná nízké spotřebě a emisím, takže by manažeři mohli mít celkem jasno v tom, jaké světlo rozsvítí na semaforu, až se bude v dohledné době rozhodovat o výrobě podobného auta.
autoweb.cz