BMW 130i

První závan emkové jedničky je tady – šestiválec nové generace s výkonem 258 koní a zrychlením z nuly na sto za 6,2 s. Základní cena by se mohla vejít do milionu.

Začátkem příštího měsíce se v Ženevě poprvé objeví 1. řada s šestiválcovým motorem, který jí propůjčí výjimečně dobré jízdní výkony. Nový třílitrový motor, poprvé představený v 630i, bude u jedničky i nové trojky prozatím vrcholem v nabídce. S výkonem 258 koní a točivým momentem 300 Nm s ním ale bude 130i v porovnání s 330i ve zrychlení z nuly na sto ještě o desetinu rychlejší a s časem 6,2 sekundy bude útočit na třídu sportovních kupátek.

Šestiválcový motor se v 1. řadě objevuje i proto, aby se mohla patřičně uvést na americkém trhu, na kterém se má objevit v druhé polovině tohoto roku. S evropsky skromnějšími čtyřválci by se tamní trh jen tak nesmířil. K třílitrové verzi se časem přidá i menší šestiválec 2,5 l.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Otázka verze M odvozené od 1. řady zůstává zatím otevřená, ale když už jednou dostala jednička třílitrový šestiválec, je pravděpodobné, že se v budoucnosti objeví i ve vrcholné úpravě, ať už s touto karosérií, nebo v podobě kupé, na kterém se stále pracuje.

Jako nejvhodnější motor se přirozenou cestou nabízí šestiválec 3,2 l ze současné M3 s výkonem 343 koní. Příští generace M3 totiž postoupí ke čtyřsetkoňovému vidlicovému osmiválci.

Cena 130i zatím není oficiálně známá, ale srovnáním různých cen současných modelů u nás i v zahraničí nám vychází, že by se mohla u základního provedení pohybovat kolem 960 tisíc korun.

redakce autoweb.cz

9.2.2005 12:00
Více o tématu: BMWženeva

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist