BMW 1 M Coupé konečně oficiálně

A je to venku! Nejdivočejší BMW poslední doby dorazilo a naděluje fanouškům pod stromeček pěkný dárek.

BMW řady 1 M Coupé právě dorazilo. Automobilka hned na úvod tiskového prohlášení zdůrazňuje, že nový model s písmenkem M bude nabízen v omezeném počtu s velmi omezenou doplňkovou výbavou. Ceny pro jednotlivé trhy budou uveřejněny před odhalením auta veřejnosti.

V Německu už je cena stanovena, včetně daně je to „jen“ 50 500 eur, tedy něco málo přes 1 250 000 korun. Předpokládáme, že se po novém modelu hned zapráší, protože takhle atraktivní cenovou nabídku jsme opravdu neočekávali. Pojďme se raději hned podívat na techniku.

​Motor:
Už dopředu se vědělo, že pod kapotou bude přeplňovaný benzínový řadový šestiválec o objemu 3,0 l. Oficiální číslo výkonu je 340 koní v 5980 ot./min. Sice je to o 3 koníky méně, než kolik nabízela atmosférická jednotka v minulém BMW M3, ale točivým momentem 450 Nm od 1500 do 4500 ot./min. deklasuje všechny emtrojky historie. K dispozici je dokonce i funkce overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment až na 500 Nm.Převodovky a diferenciál:
V základu dostanete nový šestistupňový manuál s krátkými drahami řazení, který posílá všechnu sílu na zadní kola. BMW vzadu použilo nápravu z modelu M3 s legendárním samosvorným M-diferenciálem, nikoli s pouze elektronickou náhražkou, o které se původně mluvilo. V prototypech byla k vidění i dvouspojková sedmirychlostní převodovka s pádly pod volantem, ale v tiskové zprávě se o ní prozatím mlčí.

​Elektronika:
BMW 1 M Coupé má samozřejmě ABS a stabilizaci, ale tu můžete buď omezit, nebo úplně vypnout. Novinkou, kterou v jiných modelech BMW řady 1 nenajdete, je režim MDM (M Dynamic Mode), který dovoluje větší prokluz kol a oddaluje zásahy stabilizace, pokud máte všechno pod kontrolou. V tiskové zprávě se dokonce dočtete, že „řežim MDM umožňuje kontrolovanou dynamickou přetáčivost“. Tady vidíte, k čemu bylo tohle auto postaveno…Čísla:
Jestli jste čekali, že bude BMW 1 M Coupé stejně lehoučké jako legendární BMW M3 E30, se kterým ho všichni (i automobilka) srovnává, čekali jste marně. Hmotnost auta je 1495 kilogramů, což je jen o kousek méně než kolik ukáže na vahách emtrojka. Akcelerace z 0 na 100 km/h se ale odehraje za velmi slibných 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. BMW M3 akceleruje na stovku za 4,8 sekundy, takže podezříváme automobilku z toho, že tu desetinku tam přidala úmyslně…Jestli vám jde i o praktičnost, tak vězte, že v kufru najdete 370 litrů volného místa a pokud se budete s plynem mírnit, auto pojede v kombinaci za 9,6 litru na 100 km. Výbava je poměrně bohatá, dostanete automatickou klimatizaci, tempomat, audio systém a nastavitelná anatomická sedadla.

BMW 1 M Coupé se začne v Německu prodávat v květnu 2011 za již zmíněných 50 500 eur včetně daně. Veřejnost auto prvně uvidí na autosalonu v Detroitu už v lednu. Doufejme, že se několik exemplářů dostane i k nám a že do té doby někde seženeme 50 500 eur nebo ekvivalent v jakékoli jiné měně…

autoweb.cz

10.12.2010 8:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist