autoweb.cz > BMW > BMW 1 (2015): po mezigenerační modernizaci startuje doba tříválcová
BMW 1 (2015): po mezigenerační modernizaci startuje doba tříválcová
Čistě technicky můžeme aktuální facelift řady 1 (vedený v interních záznamech jako F20 LCI a F21 LCI) považovat za poněkud více než jen obyčejnou „kosmetiku“. Jak je z úvodního obrázku, galerie i videosnímku patrné, také zde došlo na obligátní výměnu nárazníků, přepracování světel na obou koncích karoserie a pohled do tiskové zprávy napovídá, že došlo i na velmi tradiční „kvalitnější materiály interiéru“. Co je ale důležitější, je značná obměna pohonných jednotek.
Až dosud byly nejslabší motory v jedničce podladěné čtyřválce, tyto však nově nahrazují přeplňované tříválcové agregáty. Základem verze 116i je proto od nynějška motor 1.5 s výkonem 109 koní, následují dvě šestnáctistovky 118i (136 k) a 120i (177 k) a nejsilnějším zážehovým čtyřválcem je 125i s dvoulitrem a výkonem 218 koňských sil. Nadto zde zůstává jediný šestiválec 3.0 v provedení M135i, který nepatrně posílil z 320 na 326 koní a nadále jej můžete mít i s pohonem všech kol.
Diesely zastupuje na nejnižším stupínku 116d opět s tříválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 116 koní a těsně nad ním najdete tu samou variantu s přídomkem EfficientDynamics Edition, která papírově snižuje spotřebu z 3,6 na 3,4 litru. BMW 118d je již klasičtější čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní a možností mít jej i s pohonem xDrive a v zásadě to samé platí také pro 120d se 190 koňskými silami. Na naftovém vrcholu sedí 125d s 2,0 l, výkonem 224 koní a maximálním točivým momentem až 450 newtonmetrů.
Modernizovaná jednička se veřejně poprvé představí počátkem března na ženevském autosalonu.