autoweb.cz > Lancia > Bestiální Lancia 037 je zpět! Nová Kimera K39 vyrazí na Pikes Peak a možná i na normální silnice
Bestiální Lancia 037 je zpět! Nová Kimera K39 vyrazí na Pikes Peak a možná i na normální silnice
Když italský startup Kimera Automobili poprvé navázal na legendární závodní Lancii 037, přitáhl pozornost všech automobilových nadšenců. Novodobá Kimera Evo 37 ohromila automobilový svět modernější a minimalističtější evolucí ikonického designu, a dokonce nabídla bohatým zákazníkům všechny nejdůležitější rysy inspirované historickým předchůdcem. I novodobá „nula-třicet-sedmička“ má 2,1litrový benzinový čtyřválec s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem.
Už příští rok odstartuje na Pikes Peak
Na původní základní verzi s ryzím pohonem zadních kol začátkem letošního roku Italové navázali novou pokročilejší verzí Evo 38 s pohonem všech kol a vyšším výkonem, ale už tehdy se v zákulisí mluvilo o ještě silnějším monstru, které se představuje právě teď! Přivítejte novinku s pojmenováním Kimera K39, jež už v příštím roce 2025 bude startovat do náročného závodu do oblak na hoře Pikes Peak v americkém Coloradu.
Novinka je opravdovou závodní bestií, jež vzdává hold kultovním válečným barvám závodního týmu Martini Racing a fascinuje obrovským agresivním bodykitem. Ten se inspiruje historickým závodním speciálem pro rallye skupiny B a na celém závodním monstru nenajdete jediný úhel, z něhož by nevypadalo nezajímavě.
Nová Kimera K39 si zachovává čtyři kulaté LED světlomety z obou předcházejících variant Evo 37 a Evo 38, avšak zbytek karoserie prošel výrazným přepracováním. Nová prodloužená zadní část s velkým křídlem už původní Lancii 037 příliš nepřipomíná. Pod širokým horizontálním zadním LED světlem se objevuje trojitý výfuk Capristo namontovaný jen kousek nad masivním aerodynamickým difuzorem. A ještě se na chvilku vraťme k přední části, protože ta je naprosto impozantní!
Očekává se přes 600 koní
Závodní speciál pro Pikes Peak zakládá na karbonovém monokoku, ale Kimera bohužel neodhaluje techniku, o níž můžeme pouze spekulovat. Můžeme však očekávat, že výrobce v novém modelu představí evoluci svého 2,1litrového čtyřválce s turbem i kompresorem, který v zatím nejsilnější specifikaci pro Evo 38 má 608 koní. Společnost navíc v minulosti odhalila, že pracuje na vývoji nové ostré sekvenční převodovky a pro Evo 38 už vyvinula i pohon všech kol odpovídající standardům motorsportu.
Rychlostní rekordy
A zatímco se nová Kimera K39 připravuje na slavný závod do vrchu na Pikes Peak, už se mluví i o vzniku omezené série aut se silniční homologací. Pokud skutečně vzniknou, automobilka je nepochybně nabídne hlavně svým nejváženějším klientům v extrémně malé sérii.
Už stávající modely totiž vyrábí jen v nepříliš velkých sériích – základní Kimera Evo 37 vznikla v 37 kusech, pokročilejší Kimera Evo 38 pak v 38 kusech. I když by modelové označení novinky mohlo napovídat až 39 kusů, s největší pravděpodobností jich bude výrazně méně. Na další informace o silničním modelu si však ještě musíme počkat.