autoweb.cz > Bentley > Bentley se loučí s W12 a představuje exkluzivní kabriolet Batur. Stojí přes 50 milionů
Bentley se loučí s W12 a představuje exkluzivní kabriolet Batur. Stojí přes 50 milionů
Nastává konec jedné éry. Britská luxusní značka Bentley se definitivně loučí s moderní legendou a představuje poslední exkluzivitu s ikonickým velkoobjemovým motorem W12. Už v minulosti slavná automobilka uvedla, že posledním exkluzivním modelem s dvanáctiválcem bude Batur, který se poprvé představil v roce 2022 se standardní karoserií kupé. A teď se oficiálně odhaluje také otevřená verze Convertible.
Střecha se stáhne za 19 sekund
Nové Bentley Batur Convertible vychází z původního produkčního kupé a zásadní novinkou je látková stahovací střecha, jíž lze stáhnout nebo natáhnout za pouhých 19 sekund. Současně se během toho Batur Convertible může pohybovat tempem do rychlosti až 30 kilometrů v hodině. Po jejím stažení se odhalí vysoce luxusní čtyřmístný interiér, v němž si v letních dnech budou milionáři užívat nekonečného nebe nad hlavou.
Bentley Batur Convertible se představuje s poslední evolucí koncernového šestilitrového motoru W12 a má stejnou výkonovou specifikaci, s jakou debutovalo už výchozí kupé. Standardem dvěma turbodmychadly přeplňovaného motoru je 740 koní (544 kW) a 900 newtonmetrů. Finální verze motoru je tou vůbec nejsilnější a je o 60 kW a 100 newtonmetrů výkonnější než srdce nejmodernějšího modelu Continental GTC Speed, na němž exkluzivní Batur technicky zakládá.
Mezigenerační evoluce
Automobilka Bentley uvádí, že vlajkový dvanáctiválec s koncepcí válců do W během dvaceti let prošel velkou evolucí. Technikům se povedlo zvýšit maximální výkon o čtyřicet procent a snížit spotřebu paliva o nezanedbatelných pětadvacet procent.
Bentley
Bentley Batur Convertible pak disponuje moderní osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a představuje se také s unikátním titanovým výfukovým systémem Akrapovič s unikátními výfukovými koncovkami vyráběnými na 3D tiskárně.
Automobilka zatím oficiálně představuje teprve jeden jediný prototyp, ale říká, že už teď odpovídá vrcholné kvalitě produkčních kusů. Těch bude méně než výchozích kupé. Zatímco verze s pevnou střechou vznikla v osmnácti kusech, kabriolet bude vyráběn pouze v šestnácti exemplářích. Očekávaná cena je 50 milionů korun, ale jak už tomu u vzácných luxusních aut bývá, všechny plánované kousky už mají svého budoucího majitele.
Jediný masově vyráběný W12 na světě
Koncernový dvanáctiválec s netradiční konfigurací válců do W je přitom jediným masově vyráběným motorem W12 na světě. Poprvé se představil už v roce 2001 v limuzíně Audi A8 a Bentley jej uvedlo do sériové produkce až o dva roky později. Tehdy se objevil v luxusním Continentalu GT, vyráběném jako kupé i kabriolet, a následně se dostal i do modelů Flying Spur nebo Bentayga. Teď už je však všemu konec. Definitivně končí a na výrobní lince jej nenahradí žádný přímý nástupce.