autoweb.cz > Bentley > Bentley Continental GT3 zhublo tunu, start má za dveřmi
Bentley Continental GT3 zhublo tunu, start má za dveřmi
Současná produkce britské značky Bentley sice zčásti staví na věhlasné závodní minulosti, dalece přes dvě tuny vážící modely v její nabídce však zrovna synonymem pro motorsport anebo vzrušující zážitky za volantem nejsou. Automobilka se na loňském pařížském autosalonu pokusila tuto reputaci poopravit konceptem závodního Continentalu GT3, jehož vývoj momentálně spěje do finále.
Továrna v Crewe se pochlubila novými fotografiemi vozu, především ale upřesnila některé technické parametry. Bentley říká, že vůz bude poháněný přepracovaným biturbo osmiválcem o objemu 4,0 litru, který v sériovém provedení produkuje 507 koní a 660 newtonmetrů.
Restrikce výrazné navýšení výkonů okruhové verze motoru neumožní, pohonná jednotka V8 TFSI (původem u Audi) však zcela jistě systém odpojování válců potřebovat nebude a místo osmistupňového automatu ji konstruktéři spřáhli se šestistupňovou sekvenční převodovkou.Na rozdíl od motoru podstoupil zbytek auta mnohem dramatičtější změny. Předně jde o masivní redukční dietu, která snížila váhu auta o rovných 1000 kilogramů. Srovnání s tabulkovou hmotností základního Continentalu GT V8 říká, že jeho „bulimická“ varianta by měla na váze ukázat 1295 kg.
Většina uspořené hmotnosti připadá na vymontovanou luxusní výbavu, ve výčtu odstraněných komponentů však nechybí třeba padesát řídicích jednotek a nové karbonové dveře váží pouze dvanáct procent z originálu. Z uhlíkového kompozitu jsou rovněž závodní skořepiny, přední kapota a víko zavazadlového prostoru, zatímco integrovaná klec více než zdvojnásobila původní tuhost karoserie.
V podbězích se objevilo nové zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníkovými rameny, čtyřstupňově stavitelné tlumiče a pochopitelně výkonnější brzdová soustava. Termín ostrého nasazení vozu do závodů Bentley neupřesnilo, podle tiskové zprávy však bude Continental GT3 „brzy připraven k testování“, které proběhne jen „těsně před soutěžním debutem“.