Bentley Continental GT3-R (2015): dieta ubrala na váze nakonec jen 100 kg a výkon stoupl na 580 koní

Tak to je on. Vyladěný Continental GT3-R s V8, který svými výkony zastiňuje i základní bi-turbo W12. Podle Britů jde o „nejlépe akcelerující a nejdynamičtější silniční Bentley“.

Sportovní Bentley sice není žádný oxymóron, pravdou ale je, že současnou produkci bychom zařadili spíše mezi těžkotonážní rychlíky než lehkonohé atlety. Jestli na tomto může něco změnit jeden model, si nejsme zcela jisti, líbí se nám však, že se o to automobilka z Crewe alespoň pokusila.

Její přiostřená novinka vzdávající hold závodnímu speciálu Continental GT3 sice pořád váží tolik, že dost možná nepotřebuje k patřičnému přítlaku při vysokých rychlostech jediný spoiler, přesto přese všechno však vypadá snížení hmotnosti o rovných 100 kilogramů ve srovnání s modelem GT V8 S docela sympaticky.

Nový Conti GT3-R má tedy 2195 kg, což opravdu není muší váha, nicméně vůz si navzdory původním předpokladům ponechal pohon všech kol. Podle automobilky jde o inovovanou techniku využívající vůbec poprvé systém vektorování výkonu na zadní nápravě. Tím úpravy pochopitelně nekončí, spíše naopak.

Pod přední kapotou vozu pracuje přestavěný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, který má svůj původ u Audi. Pro potřeby Continentalu byl v základním nastavení naladěn na 507 koní, zatímco silnější varianta V8 S může nabídnout 528 koní a 680 newtonmetrů. GT3-R jde v tomto směru o pořádný kus dál. Jeho motor s novými turbodmychadly má 580 koní při 6000 otáčkách a rovných 700 newtonmetrů při 1700 ot./min. a to je o 5 koní více (při identickém točivém momentu), než dostanete od Continentalu GT s dvanáctiválcem 6,0 l.

O patřičný zvukový doprovod přímovstřikové osmiválcové jednotky se stará titanový výfuk, který navíc snižuje hmotnost o 7 kg a její sílu zpracovává osmistupňová automatická převodovka ZF se zkrácenými převody a překalibrovaným řazením umožňujícím rychlejší změny kvaltů.

Výsledkem je vůz schopný akcelerovat z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,6 sekundy a který se na rovnou stovku kilometrů v hodině dostane za 3,8 vteřiny. V tomto není lepší ani vůbec nejrychlejší Continental GT Speed s W12 o výkonu 635 k a točivém momentu 820 Nm – ten při stejné disciplíně potřebuje 4,2 sekundy.

Kvůli skutečně působivé dynamice použili konstruktéři automobilky vzduchové odpružení adaptované z modelu V8 S, především ale najdete za jedenadvacetipalcovými kovanými koly ohromující brzdový systém. Bentley použilo karbon-keramické kotouče o průměru až 420 milimetrů vpředu s 8pístkovými třmeny, zatímco ty zadní mají průměr 356 mm. Podle tiskové zprávy značky dokážou při jednom masivním zpomalení absorbovat až 10 megajoulů energie a přesto zůstat imunní vůči vadnutí.

Stranou nezůstal při rozsáhlých úpravách ani interiér. Tomu dominují ručně vyráběné karbonové skořepiny, kontrastní čalounění, spousta panelů z uhlíkového kompozitu a alcantarou potažený volant i další díly. Při pohledu dozadu zjistíte, že zadní lavice byla obětována dietě, jinak ale kabina spartánsky opravdu nepůsobí.

Bentley podle svých vlastních slov neplánuje vyrobit více na 300 těchto aut, přičemž všechna budou dokončena v oddělení Motorsportu a budou vypadat tak, jako to úvodní na prvních fotografiích. Jinak řečeno, celá limitovaná edice bude nalakována odstínem Glacier White, který budou doplňovat karbonové díly a zelené pruhy zdůrazňující některé boční linie. Cenu nejnovější britské speciality zatím neznáme, od dnešního dne však Bentley přijímá objednávky, tak kdybyste snad měli  v plánu podepsat objednávku, neváhejte se se svým rozhodnutím pochlubit.

17.6.2014 4:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist