Bentley Continental Flying Spur

Jen na jeho interiér padne jedenáct krav, tak si představte, jak to vypadá se zbytkem auta. Milovat ho budou všichni, od diktátorů až po rappové hvězdy.

Novodobá ofenzíva Bentleye pokračuje v podobě čtyřdeřové verze kupé Continentalu GT, které britské značce pod vedením Volkswagenu přineslo celosvětové oživení. Nový model nese historické označení Flying Spur, jež sahá až do začátku padesátých let ke stejnojmennému modelu založenému opět na tehdejším kupé Continental. Když patříte jako Bentley do britského rodinného stříbra, tak holt nemáte zapotřebí lámat si hlavu se stále novými názvy.

Pro Flying Spur (v překladu znamená „letící ostruha“) se ale pravděpodobně vžije i jednodušší označení „Continental GT sedan“, protože právě tím vlastně je, i když samozřejmě svým vyspělým, urozeným a všelijak vyšperkovaným způsobem.

V porovnání s vychozím GT je Flying Spur o 51 cm delší a původní interiér, který je u GT čtyřmístný (ale všichni víme, jak to u kupé chodí) tak rozšiřuje na patřičné rozměry a možnost třech spojených nebo dvou oddělených míst vzadu.

Po technické stránce přebírá Flying Spur všechny hlavní sestavy od GT, což znamená pohon na čtyři kola a šestistupňovou automatickou převodovku s pádly pod volantem. Ústřední téma však přeci jen udává dvanáctiválec ve tvaru W o objemu 6,0 litru. Dvojice turbodmychadel mu zaručuje výkon 552 koní při 6100 ot/min a točivý moment 651 Nm, dostupný podle nejlepších zvyklostí Bentleye již od extra nízkých 1600 ot/min.

Ve zrychlení z nuly na sto zatím není daná pevná hodnota, ale podle různých indícií, včetně vlastních informací Bentleye, bude činit 5,3 sekundy (stejně jako BMW M3).

Nejvyšší rychlost se má pohybovat kolem 306 km/h, což z Flying Spuru dělá nejrychlejší sedan v historii značky a také nejrychlejší sériově vyráběné auto v téhle kategorii. To číslo mimochodem nebude nafouknuté, i když se vám může zdát opak. Alespoň ne soudě podle GT, které má psanou maximálku 319 km/h a při různých testech se jí běžně přibližovalo nebo přímo dosahovalo.

Flying Spur má na první pohled identickou čelní masku jako GT, včetně stylového drátěného výpletu čelní mřížky, ale v některých detailech se od ní odlišuje. Velká podobnost pokračuje i na zádi se svislými oblými světly, ale to, co je mezi tím, je svým charakterem a nábojem mnohem klasičtější a vzpřímenější auto, které jde dál především v tichosti jízdy a luxusně tlumeném komfortu. Skutečnost, že Bentley s jistou pýchou uvádí, že na jeden interiér padne jedenáct hlav skotu, mluví za všechno. Na prvotřídní zpracování ručně vyráběného auta je zde opravdu spoleh. K sériové výbavě Bentley dodává, že v ní zákazníci najdou všechno potřebné a že zdlouhavé zaškrtávání všelijakých příplatkových kolonek se konat nebude. To jediné, co budou mít na starost, je výběr barvy.

Bentley překonal v minulém roce veškerá očekávání a celosvětově prodal pět a půl tisíce kupátek Continental GT, ve kterých se dnes prohání kdekdo, od známých fotbalistů až po synky exponovaných rodin z banánových republik. Bentley tím sice přišel o část své exkluzivity, ale také se po velkých ztrátách v roce 2003 vrátil zpět do černých čísel.

Pokud bude sedan srovnatelně úspěšný, jeho výroba se přesune do moderní prosklené továrny Volkswagenu v Drážďanech, kde vzniká dárcovský Phaeton. Jestli k tomu dojde, VW se tím určitě nikde chlubit nebude, protože tím do jisté míry utrpí veledůležitý britský původ Bentleye. Nálepka „Made in Britain“ je pro značku přirozeně životně důležitá, což je i pravý důvod stojící za tím, že se německé motory W12 sestavují až v Anglii.

Mimochodem, se stejným problémem (i když hodně automobilek by chtělo takový problém mít) se potýká i Lamborghini s Gallardem, jehož výroba se také z kapacitních důvodů částečně přesunula do Německa.

Flying Spur se začne prodávat na jaře tohoto roku a jeho cena se v Británii odhaduje v přepočtu na zhruba 5,2 milionu korun, což je srovnatelné s Continentalem GT.

redakce autoweb.cz

21.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist