Autotýden Martina Plaštiaka: Japonští koně dupou nejlépe

Japonci dělají nejrychlejší SUV na světě, nejrychlejší kupé na světě i motor pro nejrychlejší Lotus. Zbytek světa si jen hraje - na kytary i se zákony.

Pamatujete nedávno představený speciál Infiniti FX50 se jménem Sebastiana Vettela na nálepkách? Na veřejnost prosákly další detaily. Auto má přes 420 koní a exmistr světa si výslovně vymínil odstranění omezovače. Chtěl, aby auto prodávané jeho jménem jezdilo tři sta kilometrů v hodině. Stalo se. Vettelovo FX by navíc mělo vystřelit na stovku za pět a půl sekundy. „Spolupracujeme pouze šest měsíců,“ řekl marketingový šéf Infiniti Simon Sproule. „Toto auto je pouhý začátek a my zkoumáme další možnosti spolupráce.“ Takže třísetkilometrová infiniti? Bereme.

Dobrých zpráv z Japonska je víc, i když druhou zatím neumíme potvrdit. Podle zpráv, které na síti Twitter publikoval Lexus a britský novinář Chris Harris, objel supersport LFA s paketem Nürburgring severní smyčku stejnojmenného okruhu za sedm minut a čtrnáct sekund. Řídil testovací jezdec Akira Iida. Pokud je to pravda, stal se japonský stroj nejrychlejším produkčním autem v historii Nordschleife. Dosavadní rekordman, Porsche 911 GT2 RS, zvládlo trať za sedm minut a osmnáct sekund. Věrohodnosti zprávy nepomáhá fakt, že standardní Lexus LFA potřeboval na Nordschleife 7:38 minuty. Pokusíme se informace ověřit, hlídejte příští týden novinky.Pokud jsou japonští koně skutečně nejrychlejší na světě, dělá Lotus dobře, že jimi už léta pohání svá auta. Chystá se další kolo. Podle posledních zpráv se kolem Hethelu prohání prototypy malé zadokolky Exige s šestiválcovým motorem z velkého kupé Evora. Pro neznalé připomeňme, že auto dosud poháněly výhradně čtyřválce. Superexige má být prvním půlkrokem na cestě k řadě mnohem rychlejších modelů, které Lotus chystá od roku 2013. To dorazí velký supersport Esprit. Připomeňme ještě, že Exige si dává v současnosti pauzu, jeho motory totiž neplní Euro 5. S šestiválcem z Evory se mu otevře cesta k obrovskému potenciálu, v extrémním případě by mohl dosáhnout asi 350 koní, dosud měl nejvýš 265. Výměna však není snadná, prototypy mají podle všeho prodloužený rozvor a jsou od B-sloupků dozadu prakticky nové.

To by protentokrát z Japonska stačilo, pojďme k mnohem změkčilejším zábavám, preferovaným jinde na světě. Renault představil nový produkt s logem Gordini. Nejde tentokrát o hatchback s pětasedmdesáti koni. Francouzi spojili síly s výrobcem kytar Gibson a prvním produktem spolupráce je hudební nástroj. Omezená série kytar Gibson SG ’61 je lakovaná ve známé modré a má také bílé rychlé pruhy. Renault navíc postavil Gibsonu showcar, kabriolet Wind dostal ke známým barvám sedadla s logy americké firmy a motivem strun na opěradlech. Ovladače v kabině jsou z elektrické kytary.Nakonec se přesuneme definitivně do Severní Ameriky, konkrétně k General Motors. Současná světová jednička oznámila, že do svých služeb znovu získala Boba Lutze. Švýcar přezdívaný Maximum Bob bude GM dělat externího poradce – podobně spolupracuje třeba s Lotusem. Lutz u General Motors pracoval až do roku 2010, kdy odešel do důchodu. Proslavil se schopností odhadnout přání zákazníků, protlačil do výroby mnoho úspěšných modelů – Cadillac CTS kupé, nové Camaro, ale také Dodge Viper nebo původní Ford Explorer.

Poslední zpráva rovněž navazuje na předbankrotovou historii General Motors. Jde o poměrně kuriózní soudní spory okolo modelu Chevrolet Impala a svolávací akce na zavěšení aut z let 2007 a 2008. Skupina GM nechce platit opravy. Její právníci argumentují tím, že „nová“ automobilka – rozumějte po reorganizaci – nenese žádnou zodpovědnost za chyby té „staré“. Znovuzrozené General Motors podle svého výkladu práva souhlasily vzít na sebe péči o záruky záruky, ale nikdy neslíbily ručit také za odstranění případných skrytých defektů.

3.9.2011 10:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist