Autotýden Martina Plaštiaka: Dokonalá bouře

Cooper zabíjí lidi a BMW se červená. Jinak tu máme obvyklou sbírku novinek: pár závodních speciálů, dvoje sáňky, mrtvá značka a po jednom živém roadsteru a SUV.

BMW zaplatilo německým meteorologům, aby pojmenovali některý z frontálních systémů nad Evropou „Cooper„. Nejde o nic divného, Němci za tuto službu berou tři sta eur a z utržených peněz financují sledování počasí. Funguje to tak už deset let. Využít lacinou možnost k propagaci dosud žádnou automobilku nenapadlo (golfský proud, scirrocco i pasát mají svá jména už dlouho), přestože tato metoda ukrývá jistý mediální potenciál. BMW ho pocítilo naplno. Bohužel nikoli v dobrém, Cooper se jmenuje studená fronta, za níž před týdnem dorazily do východní Evropy tuhé mrazy ze Sibiře. Lokální porucha globálního oteplování zabila už nejméně 260 lidí, z toho jedenáct u nás. V Rumunsku zamrzlo pobřeží Černého moře a sníh padá až na pobřeží Maroka a Alžírska. Mini i BMW se omlouvají na všechny strany. Zda mrazivá tragédie urychlí vývoj tříválců není jasné a BMW se zatím nevyjádřilo ani o tom, zda stáhne svého dalšího meteorologického koně: Letos má automobilka předplacenu ještě tlakovou níži Minnie.

Honda je ve svých marketingových snahách mnohem konzervativnější a přinejmenším tentokrát se jí to jistě vyplatí. Jen pár dnů po tom, co Japonci ohlásili vstup do evropského šampionátu WTCC, přišla další závodní novinka. Honda míří do japonského seriálu Super GT, kde se ve třídě GT300 utkají s novými speciály Subaru BRZ či Toyota Prius. Japonci samozřejmě nasadí hybrid, a to s karoserií připomínající sportovní hatchback CR-Z.Audi prozradilo své plány na letošní sezónu vytrvalostního závodění. Do Le Mans pošlou z Ingolstadtu hned čtyři speciály R18 TDI, dva z nich dostanou hybridní pohonné ústrojí (podobný systém KERS jaký má Toyota TS030, parametry jsou dané předpisy), dva budou konvenční. První posádku povede Allan McNish, druhou Oliver Jarvis, třetí Timo Bernhard a poslední André Lotterer, jména dalších pilotů se teprve dozvíme. Dvě Audi pojedou celý seriál FIA World Endurance Championship, zbylá dvě se k nim připojí na vybraných prestižnějších podnicích (Spa, Sebring a podobně).

Stačí vám ke štěstí malé stylové sáňky? Navštivte volkswagen-zubehoer.de/shop, najdete tam hned dva vhodné kandidáty. Plastový GTI Crazy Bob za 65 eur je špičkovým závodním náčiním, dřevěný model za padesát eur láká spíš na starosvětskou image a také vyšší praktičnost, je totiž skládací.

Zpět mezi živé míří značka Studebaker. Kdysi slavné jméno nenosil žádný nový model od roku 1966, kdy se výrobce motocyklů, aut i dalších strojů chlubil tradicí dlouhou 115 let. Nyní visí na internetu oficiální stránka nového Studebakeru. Najdete na ní krom jiného řadu počítačových návrhů a pár skutečných motorek. Produkční stroje jsou bohužel jen přeznačenými modely Hyosungu a na zbytek modelů vedení nové automobilky teprve shání peníze. Takže v příštích pěti letech nic velkého nečekejte.Něco života by mohlo zbývat i malému roadsteru z dílen Volkswagenu. O ukončení projektu mluvili především dealeři, a když začalo Porsche přešlapovat nad vlastní verzí auta, začaly spekulace létat vzduchem jako vlaštovky. Podle šéfa konstruktérů VW Ulricha Hackenberga se však spekulanti mýlí. Pro malý roadster s pohonem zadních kol naopak okolnosti nikdy nebyly příznivější – Toyota GT 86 vyvolala bouři nadšení a Mazda MX-5 si vede skvěle. Vedení Volkswagenu podle Hackenberga stále hledá pro nový model podporu u dealerů. Pokud dá automobilka dohromady alespoň padesát tisíc potenciálních zákazníků, BlueSport bude. Ovšem ne dřív než v roce 2015. A spíš později.

Na závěr přidejme poznámku o crossoveru Lamborghini. První zprávy, že Italové chystají studii auta, se objevily počátkem týdne a mluvčímu automobilky trvalo jejich popření jen pár hodin. Jenže pak se rozpovídal jeden z manažerů Audi: „Nemohu to komentovat detailně, ale spekulace v tisku jsou z velké části správné.“ Koncept SUV tedy uvidíme ještě letos, zřejmě v Pekungu (autosalon začíná 23. dubna). Auto by mělo stát na platformě MLB, kterou vyvíjí Audi, tedy na stejném podvozku jako Q7, crossover Bentley, ale také jiná velká auta skupiny. Redukce hmotnosti byla klíčovým heslem a velké Lamborghini by díky tomu nemělo vážit přes dvě tuny. Podle optimistů se pod kapotou usadí přinejmenším desetiválec, ale realista ví, že u SUV Lamborghini je možné všechno.

4.2.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist