AUTOTEST: Suzuki Kizashi 2.4 VVT 4WD

Má skvělý podvozek, pohon všech kol a velký motor, ale neokradl ho variátor o duši? Kizashi není příliš evropské, přesto má některým z vás co nabídnout.

Suzuki je v Evropě takovým asijským Fiatem – jdou mu malá auta, ale čím větší stroj, tím hůř si ve srovnání s konkurencí stojí. Tedy alespoň to platilo před příchodem velkého rodinného sedanu Kizashi. Ten je navržen jako globální výkladní skříň dovedností japonských inženýrů. A na první pokus je výjimečně povedený.

Globální povaha projektu znamená vrozené sklony k nezajímavosti, ale Suzuki se s touto výzvou popralo velmi dobře. Kizashi dokáže přitáhnout pozornost. K tomu má samozřejmě všechny přednosti, spojené tradičně se sedany segmentu D – je velké, pohodlné a dobře vybavené.

Suzuki Kizashi fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Suzuki Kizashi fotogalerie

Motor pod kapotou přirozeně není příliš evrospký. Benzínový čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 185 koní výrazně převyšuje úroveň, na níž se u nás odehrávají nejtužší boje a kde se točí největší peníze. Ale pokud jen trochu rádi řídíte, nemuselo by vás to zas tolik trápit. Jde o skvělý motor.

Škoda jen, že v kombinaci s pohonem všech kol jej dostanete výhradně s bezestupňovou převodovkou. Tu totiž Evropané skutečně nemusí, zvlášť ne ti, co rádi řídí. Kizashi tak nefiguruje na předních příčkách oblíbenosti. Jenže co když je to chyba?

autoweb.cz

19.7.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist