autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Nový biturbo motor pro Mercedes-Benz S 63 AMG
Nový biturbo motor pro Mercedes-Benz S 63 AMG
Nově vyvinutý, dvěma turby přeplňovaný osmiválec s kódovým označením M157 o objemu 5,5 litru, se v létě nastěhuje do modelu S63 AMG, kde nahradí stávající atmosférický osmiválec o objemu 6,2 l produkující výkon 525 koní a 630 Nm točivého momentu.
Nová pohonná jednot bude k dispozici ve dvou variantách. Standardní verze nabídne 544 koní a 800 Nm v rozsahu 2000 až 4000 ot./min. Výkonnější varianta AMG Performance Package nabídne výkon 571 koní a 900 Nm při 2500 až 3750 ot./min. O nárůst výkonu se postaralo pouhé zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z hodnoty 1,0 baru na 1,3 baru. Celý motor váží 204 kg.
Jak je jistě patrné, výkonnější jednotka má na chlup stejný výkon jako supersport SLS AMG, o jehož pohon se stará právě atmosférické ústrojí V8 6,2 l.
Nově vyvinutá pohonná jednotka nabídne díky nižšímu objemu při vyšším výkonu o 25 % nižší spotřebu, která se má pohybovat v kombinovaném režimu na hranici 10,5 l což je o 3,9 l méně než dříve. S nižší spotřebou souvisí i snížení emisí na 246 g/km.
K takovéto spotřebě mimo jiné dopomůže sytém Start-Stop, přímé vstřikováním paliva, čtyřventilová technika a sedmistupňová převodovka AMG SpeedShift MCT.
Dynamické parametry S63 AMG samozřejmě o kousíček předčí současný model, a tak se zrychlení na stovku odehraje za 4,5 respektive 4,4 sekundy s maximální rychlostí omezenou na 250 km/h. V případě 571k verze omezovač zasáhne až na hranici 300 km/h.
Nechápeme ale jednu věc. V roce 2007 Mercedes s velkou pompou hodil do šrotu motor V8 5,5 l přeplňovaný kompresorem a teď zas jeho nástupce – atmosférický agregát 6,2 l – nahrazuje dvakrát přeplňovaným motorem 5,5 l. Začínáme v tom mít guláš… A také se bojíme jedné věci. Pochybujeme totiž, že nový dvěma turby přeplňovaný motor 5,5 l nebude mít tak brutální projev jako legendární motor s kompresorem, který zněl jako stíhačka Messerschmitt.
autoweb.cz