autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Nové Porsche Cayenne oficiálně
Nové Porsche Cayenne oficiálně
Nové Porsche Cayenne právě dorazilo. Zatracované SUV, které ortodoxní fanoušci značky stále nemohou vystát, je tu ale hlavně proto, aby generovalo gigantický zisk, ze kterého je pak dotován vývoj ultimativních silničních modelů Porsche 911 nebo vývoj závodních speciálů. Proto se ho snažme aspoň trošku tolerovat…
Nové Porsche Cayenne chce ale zapůsobit i na fanoušky značky a chce jim ukázat, že i ono to myslí se sportovním duchem vážně. Nový model zhubl a zaměřil se nejen na snížení spotřeby a emisí, ale také na zlepšení jízdních vlastností, které mají být nyní na vrcholu kategorie. Přeci jen, snížení hmotnosti o skoro 200 kg bude určitě opravdu znát.
Nyní se pojďme podívat na jednotlivé modely, které se představí na autosalonu v Ženevě a které se pak brzy dostanou na náš trh.
Základní verze má pod kapotou šestiválec 3,6 l o výkonu 300 koní a točivém momentu 400 Nm. I díky nové osmistupňové automatické převodovce snížil tento model spotřebu benzínu na 9,9 l/100 km. Základní cena je 55 431 eur (1 440 000 korun) a prodej začne 8. května 2010.
Bez tohohle modelu by to nešlo, protože kdo v Evropě nenabízí pod kapotu SUV diesel, jako by nebyl. Dieselový šestiválec 3,0 l pochází od Audi, má výkon 240 koní a točivý moment 550 Nm. Jeho spotřeba klesla o výrazných 20 % na 7,4 l/100 km. Cayenne Diesel je k dispozici od 59 596 eur (1 550 000 korun).
Atmosférický osmiválec 4,8 l generuje výkon 400 koní, ale jeho spotřeba se snížila na 10,5 l/100 km. Převodovka je standardně rovněž automatická osmistupňová. Cena osmiválcového modelu začíná na 72 686 eur (1 890 000 korun).
Vrcholný model má pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,8 l o výkonu 500 koní a hlavně u něj bude znát významně snížení hmotnosti, neboť nyní spotřebuje místo dřívějších 14,9 l/100 km jen 11,5 l/100 km. Cena za model Turbo startuje u 115 526 eur (3 000 000 korun).
Porsche Cayenne S Hybird
Hybrid je samostatnou kapitolou a už se o něm diskutuje hodně dlouho. Technicky vychází z Volkswagenu Touareg Hybrid, takže má pod kapotou kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 333 koní, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 47 koní. Maximální výkon je tak 380 koní a točivý moment 580 Nm je k dispozici již v 1000 ot./min.
Hybridní Cayenne umí jezdit jen na elektřinu do rychlostí 60 km/h, spotřebuje jen 8,2 l/100 km a vypustí 193 g/km CO2. Spotřebě pomáhá i skutečnost, že spalovací motor může být vypnut v rychlostech do 156 km/h, čímž se dále snižují například při jízdě z kopce nebo při brzdění třecí ztráty a zvyšuje se efektivita dobíjení akumulátorů.
Porsche Cayenne se ukáže, jak již bylo řečeno, na autosalonu v Ženevě a prodej bude zahájen 8. května v Evropě. Nejdůležitějším trhem je ale určitě ten americký, kam bude posílána velká část produkce. I pro něj byl právě vyvíjen především hybridní model.
autoweb.cz