autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Mercedes-Benz F800 Style
Mercedes-Benz F800 Style
Prvky navazující na současné Mercedesy jsou na první pohled patrné pouze dva. Jde o masku chladiče, kterou lze nalézt na oživené legendě Mercedes-Benz SLS AMG a typický profil čtyřdveřového kupé CLS. Vše ostatní zastupuje nový designový styl Mercedesu, který je v případě této karosérie plný prolisů a vypouklin.
Zajímavým prvkem a řešením 4,74 m dlouhé, 1,94 m široké a 1,45 m vysoké karosérie jsou zadní posuvné dveře, které spolu s absencí B sloupků usnadňují nastupování čtveřici cestujících do svěže působící kabiny, jejíž dominantou jsou lehoučká sedadla z uhlíkových vláken a hořčíku, poněkud netradičně tvarovaný volant a minimum ovládacích prvků.
Mercedes koncept F800 představí jako hybrid, který v kombinaci 3,5 l šestiválce s výkonem 300 koní a hybridního modulu s výkonem 108 koní dokáže 1700 kg vážící vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti 250 km/h, při zrychlení na stovku za 4,8 s a dojezdu kolem 700 km. V dnešní době je již samozřejmostí jízda pouze na elektromotor, v tomto případě Mercedes zvládne zdolat vzdálenost 30 km při rychlosti omezené na 120 km/h. Kombinovaná spotřeba se pak pohybuje i díky systému Start-Stop na hranici 2,9 l/100km.
O tom, že dnešní doba hybridům přeje svědčí i fakt, že u Mercedesu si řekli, že nebudou žádní troškaři a představili hned dva hybridní systémy pro vizi budoucnosti F800.
Druhý z hybridního systému využívá ke svému pohonu elektromotor napájený palivovými články a hybridní modul, o jehož pohon se starají Li-Ion akumulátory, které lze nabíjet z elektrické sítě nebo při brzdění. Palivové články našly své místo vpředu, elektromotor blízko zadní nápravy. Nádrže na vodík lze nalézt ve voze celkem čtyři. Maximální rychlost činí 180 km/h a dojezd velice slušných 600 km.
Mercedes dále zdokonalil systém, který se snaží předcházet kolizím a nyní tento systém monitoruje i zadní část vozu a je schopen zrychlit, a tak se vyhnout nárazu zezadu, pokud je vpředu dostatečný prostor.
Systém Distronic Plus pomáhá řidiči v dopravních zácpách, kdy vůz zrychluje i zpomaluje podle potřeby, a to i v zatáčkách. V interiéru vozu funguje systém Range on Map, který spolupracuje s navigací a ukazuje 3D pohled okolí a předpokládaný dojezd vozu.
Lze předpokládat, že F800 se jako takový do výroby nedostane, ale je jistou předzvěstí designových prvků i technologických inovací, které můžeme od příštích Mercedesů očekávat.
autoweb.cz