autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lotus Evora 414E Hybrid
Lotus Evora 414E Hybrid
Ano, už i Lotus začal montovat do svých aut baterky a reproduktory imitující zvuk osmiválce… Koncept Lotus Evora 414E využívá ke svému pohonu dvojici elektromotorů, z nichž každý posílá výkon na jedno ze zadních kol. Li-Pol baterie se starají o dodávku potřebné energie a prodloužení dojezdu má na starosti Lotusem speciálně pro tento model vyvinutý tříválcový motor.
Z každého elektromotoru putuje výkon 207 koní a 400 Nm. To tedy znamená, že celkový výkon hybridu činí 414 koní, které jsou přerozdělovány pomocí bezestupňové převodovky na zadní poháněná kola. U Lotusu převodovku naprogramovali tak, aby se chovala jako sedmistupňová dvouspojková, kterou lze ovládat pádly pod volantem.
Pouze na elektrickou energii, kterou dodávají lithium-polymerové články s celkovou kapacitou 17 kWh, je Lotus Evora 414E schopen ujet vzdálenost 56 km.
Aby u Lotusu zvýšili akční rádius tohoto konceptu, umístili do zádi vozu zážehový třiválcový motor o výkonu 48 koní v 3500 otáčkách, který plní funkci generátoru a zvyšuje dojezd na 480 km. Váží pouhých 85 kg a kromě benzínu umožňuje spalovat i směs E85.
Dynamické vlastnosti se prý řadí k tomu lepšímu, co lze ve světe sportovních vozů nalézt. Lotus uvádí, že hybridní Evora zvládne stovku pod 4 s. Údaje o maximální rychlosti prozatím zveřejněny nebyly.
Pro zvýšení bezpečnosti chodců v městském provozu, a zřejmě i pro počáteční odstranění šoku řidičů přivyklých na zvukový projev sportovních vozů, je připraven audio systém HALOsonic, který simuluje jeden ze čtyř zvuků výkonných V6 či V12 motorů. Řidič tak nepřijde o auru supersportu, zatímco za jeho zády bude v tichosti vrčet tříválec a elektromotor…
Koncept se představí v laku s měděným nádechem a grafikou inspirovanou tištěnými spoji.
autoweb.cz