autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi RS5 oficiálně
Audi RS5 oficiálně
Audi zareagovalo docela rychle – včera se tu objevily první snímky nového Audi RS5 a hned dnes tu máme oficiální informace vydané automobilkou Audi.
Jelikož jsme ještě neměli potvrzené, co se pod kapotou nového Audi RS5 objeví, mohli jsme jen spekulovat. Audi sice před časem řeklo, že pracuje na osmiválci z Audi RS4 a Audi R8, ale znáte to. Často se pak některé věci změní. Teď už to ale víme jistě – pod kapotou Audi RS5 je skutečně atmosférický osmiválec 4.2 FSI o výkonu 450 koní, který pochází ze supersportu Audi R8.
Motor se velmi rád točí a jak můžeme potvrdit, tohle je jeden z nejlepších motorů od Audi, který byl kdy vyroben. Pod kapotou RS4 působí úžasně, až si říkáte, jestli si ho Audi někde nevypůjčilo… Ale zpět k číslům, která vás asi zajímají nejvíce.
Na všechna kola tento osmiválec posílá 450 koní v 8250 ot./min. a 430 Nm mezi 4000 a 6000 ot./min. Na stovku tohle kupé zrychlí za 4,6 sekundy a pokračuje až k 250 km/h, kde zasáhne omezovač. Nebojte, brzy bude možné si zaplatit za jeho posunutí na 280 km/h, nebo možná i úplné vypnutí.
Chytrý středový diferenciál upřednostňuje zadní nápravu a to slyšíme rádi. Za normálních okolností putuje dozadu 60 % výkonu, ale může to být až 85 % výkonu. Přední náprava může dostat najednou maximálně 70 % síly, takže tady vidíte, že to Audi s ovladatelností a „sportováním“ myslí docela vážně. Dalším detailem je elektronicky vysouvaný zadní spoiler, který se zvedá při rychlostech nad 120 km/h a zasune se zpět, když zpomalíte pod 80 km/h.
Docela zajímavé zprávy se točí okolo převodovky. V Audi RS5 je totiž úplně nový sedmistupňový dvouspojkový automat S-Tronic, který si konečně umí poradit s takovouhle masou výkonu. Napovídá to snad, že již brzy dostaneme Audi TT RS a Audi R8 s dvouspojkovou převodovkou?
Základní cena pro Evropu je stanovena na 77 700 eur (2 020 000 korun), ale počítejte, že se bude v závislosti na místních daních a dalších poplatcích lišit. Nicméně BMW M3 tu má vážného soupeře a teď nezbývá než čekat, co na to Mercedes. No, takováhle bitva se nám rozhodně líbí…
Aha, vy se ještě ptáte na spotřebu. Ne, nezapomněli jsme na ní, jen nám ale přijde tato informace naprosto nepodstatná a nic neříkající. No dobře, 10,8 l/100 km. A teď už s tím dejte pokoj!
autoweb.cz