Rolls-Royce Phantom Coupé odhalen

„Malý“ Rolls může být brzy váš. Chce to jen maličkost...

Existence Rolls-Royce Phantom Coupé přestala být otázkou „Jestli,“ a začala být otázkou „Kdy?“ nejpozději v tom okamžiku, kdy začala výroba superluxusního kabrioletu Phantom Drophead Coupé.

Neuvěřitelné není, že Phantom Coupé opravdu existuje, ale to, jak moc se podobá nádhernému konceptu Rolls-Royce 101EX. Dokonalé proporce „malého“ Rollse mají oporu v téměř dokonalém rozložení hmotnosti 49:51. Ideologický vliv mateřského BMW se nezapře. Phantom Coupé je o 250 mm kratší než limuzína (což pořád znamená, že je delší než některé malé státy v Tichomoří) a v rámci rodiny Phantom mu náleží pozice „sportovního“ modelu. Proto má ve srovnání s limuzínou tužší odpružení, tlumení i zkrutné stabilizátory a řízení klade větší odpor.

Na volantu se objevilo dokonce tlačítko Sport, což je na poměry Rolls-Royce téměř vulgární detail. Po jeho stisknutí se sportuchtiví gentlemani dočkají jak rychlejší odezvy na sešlápnutí plynu, tak agresivnějšího chování automatické převodovky.

Tradiční vidlicový dvanáctiválec 6,75 l, odvozený od pohonné jednotky BMW 760i, dává nezměněných 460 koní a 720 Nm, což i takto velkému a těžkému autu stačí k pokoření stokilometrové rychlosti za 5,6 s. O nějaká čísla tady však vůbec nejde – na to vám ochotně přikývne každý, kdo v nějakém novodobém Rolls-Royce jel nebo ho dokonce řídil.

Konstrukce modelu Phantom Coupé je stejně excentrická jako jeho exteriér a interiér. Panely karoserie kryjí hliníkový prostorový rám (podobný, jako používá Audi u svých dražších modelů). Na rámu byste napočítali 130 metrů svárů.

Ze stejného lehkého kovu jako rám je také většina panelů samotných – jen kapota, okolí A-sloupků a „piknikový stolek“ jsou ocelové. Á propos piknikový stolek: je zkonstruovaný tak, aby se na něm dalo sedět, a panty mají nosnost 150 kg. Což jistě stačí pro bezpečné posezení jednoho gentlemana a jedné lady. (Není-li gentleman či lady, neřku-li oba, amerického původu.)

Do sériové výroby se dostal i „hvězdný strop“ z konceptu 101EX, ale naštěstí se dá zhasnout. Rolls-Royce nabízí tři vzory jednadvacetipalcových kol, z nichž jedna jsou litá a ta zbývající kovaná. Standardně můžete vybírat z devíti laků, stejného počtu barev kůže a šesti druhů dřeva. V rámci programů Bespoke je nicméně k dispozici paleta 44 000 barev. To není překlep. No řekněte – která jiná automobilka si může dovolit nabídnout něco takového a nevypadat přitom, že se příliš snaží?

Cenu modelu Phantom Coupé zatím Rolls-Royce neoznámil, ale pokud nemáte na stavebním spoření nejméně deset milionů, měli byste po svém novém voze pátrat někde jinde.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRolls-Royce Phantom Coupé
0-100 km/h (s)5,8
Motor
Konstrukcevidlicový dvanáctiválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání, přímé vstřikování
Uloženívpředu podél
Zdvihový objem (cm3)6749
Vrtání x zdvih (mm)84,6 x 92,0
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)338 kW/460 koní v 5350 ot./min.
Točivý moment (Nm)720 Nm v 3500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)178
Nejvyšší rychlost (km/h)250 (elektronicky omezena)
Spotřeba paliva (l/100 km)23,2/11,3/15,7
Objem nádrže (l)100
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5609
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1592
Rozvor náprav (mm)3320
Provozní hmotnost (kg)2590
Zavazadlový prostor (l)395
18.2.2008 8:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist