autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Renault Twingo RS
Renault Twingo RS
Už při předpremiéře nového sportovního Twinga jsme se netajili tím, že se na něj těšíme. Konstruktéři divize Renaultsport nehleděli na současný trend malých motorů s turbodmychadly a osadili Twingo RS atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1,6 l. Nejvyššího výkonu (98 kW/133 koní) motor dosahuje ve vysokých 6750 ot./min. a červené pole leží ještě o 250 otáček dál. Rovněž vrchol točivého momentu – 160 Nm – položený do 4400 ot./min. naznačuje, že výlety ručičky otáčkoměru do pravé poloviny ciferníku nebudou nic neobvyklého.
Renaultsport se opravdu vyřádil na podvozku – ostatně chování na silnici je to, čím se rychlé renaulty odlišují od zbylých hot hatchů. V porovnání s modelem Twingo GT jsou pružiny i tlumiče o třetinu tužší, auto kleslo o 10 mm blíž k zemi, rozchod narostl o 60 mm a zadní stabilizátor doznal posílení o 25 %. Na přání dostanete ještě extrémnější podvozek Cup, který charakterizuje o další 4 milimetry nižší světlost a sedmnáctipalcová kola namísto šestnáctek.
Renault Twingo RS bude standardně dodáván se stabilizačním programem ESP, ten bude ovšem vypínatelný. Což, slovy Renaultu, „společně s absencí brzdového asistentu podtrhuje sportovní charakter vozu“. No nedali byste jim pusu? Automobilka slibuje ostré, komunikativní řízení, přestože posilovač je elektrický. Uvidíme.
To nejlepší jsme si nechali nakonec. I s nezbytnou výzbrojí, jako jsou různé spoilery, sportovní sedadla, zamotané výfukové potrubí a podobně, váží Renault Twingo RS méně než jednu tunu! Něco nám říká, že Fiat Abarth 500 má před sebou zatraceně těžký boj…
autoweb.cz