Nový Ford Fiesta odhalen

5 důvodů, proč se ho má Škoda Fabia bát

Evropský Ford přichystal do Ženevy novou generaci svého malého hatchbacku, který se už přes tři desetiletí jmenuje Fiesta. Design zůstává do značné míry věrný konceptu Verve, i když siluetou a proporcemi nová Fiesta nezapře příbuzenský vztah s Mazdou2.

Už od počátku nabídne Ford třídveřové a pětidveřové provedení, přičemž obě by podle automobilky měly působit srovnatelně dynamicky. V nabídce bude pět pohonných jednotek:

Duratec 1,25 l 44 kW/60 k
Duratec 1,4 l 59 kW/80 k
Duratec 1,6 l Ti-VCT 84 kW/115 k
Duratorq TDCi 1,4 l 50 kW/68 k
Duratorq TDCi 1,6 l 66 kW/90 k

Jelikož podrobné technické informace budou zveřejněny až po premiéře v Ženevě, zamysleli jsme se, čím vším by tohle auto mohlo odlákat Čechy od Škody Fabia – dlouhodobého lídra nejen segmentu B, ale celého automobilového trhu v České republice.

Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Fiesta fotogalerie

1. DESIGN
Dobrá, ještě jsme ji neviděli. Ale určitě se shodneme, že i na základě dostupných fotografií (viz galerii pod článkem) lze novou Fiestu označit za moderní, sportovně střiženou a nepopiratelně atraktivní – na rozdíl od vysoké a úzké škodovky. Jen se podívejte na její široké boky, klenuté blatníky a drzý kukuč. Tohle bílou střechou nedoženete.

2. INTERIÉR
Ford o interiéru nové Fiesty tvrdí, že „byl inspirován estetikou a logikou mobilních telefonů“. Pravděpodobně se tím myslí jednoduše to, že tlačítka na středové konzole vypadají jako klávesnice některých nokií – což ale vůbec není na škodu. Líbí se nám i ovladače topení před řadicí pákou a hluboko zapuštěné přístroje. Ford slibuje špičkové materiály. Bereme to trochu s rezervou – pokud však bude interiér jen z poloviny tak příjemným místem k obývání, jak naznačují fotky, má u nás vyhráno.

3. CHYTRÉ NÁPADY
Majitelé „lepších“ verzí nového Fordu Fiesta budou ovládat spoustu palubních funkcí přes velký barevný displej, což se pomalu stává běžným o segment výše, ale Škoda Fabia žádné takové sjednocující rozhraní nenabízí. Dokonce i textový displej MAXI DOT je v Mladé Boleslavi za příplatek. A „fordí“ víčko nádrže Ford Easyfuel, které vám nedovolí načerpat špatné palivo, by aspoň jednou v životě ocenil nejeden z nás.

4. JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Stávající Fiesta působí jako generačně zestárlé auto – dokud se nerozjedete. Novodobé produkty evropského Fordu vynikají schopností vtáhnout svého řidiče do dění v míře, jaká nemá u přímo konkurenčních značek obdoby. Fiesta možná nebude nejrychlejší auto mezi malými hatchbacky, ale jsme ochotni vsadit nádrž benzínu na to, že nabídne svým řidičům nejvíce radosti z obyčejného i nezpůsobného ježdění.

5. MODERNĚJŠÍ DIESELY
Zatímco Škoda setrvává u zastaralých vznětových motorů TDI PD se vstřikováním čerpadlo-tryska, které už dávno prokázalo svoji neživotaschopnost, bude Ford montovat do Fiesty uznávanou šestnáctistovku TDCi common rail, která je dost dobrá i pro Mini Cooper D nebo Volvo C30.

Láká vás nový Ford Fiesta víc než nová Škoda Fabia? Řekněte k tomu svoje v diskuzi pod článkem!

autoweb.cz

18.2.2008 12:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist