autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lancia Delta: nové fotky a info
Lancia Delta: nové fotky a info
Ještě před oficiální premiérou v Ženevě pustila Lancia konkrétnější informace o modelu Delta. Přestože dárcem orgánů je Fiat Bravo, tedy vůz segmentu C, je Delty pořádný kus: měří 4,5 m a její rozvor je 2,7 m – o 10 cm delší, než má dárcovské Bravo.
Až se začne prodávat, bude Lancia Delta k dostání výhradně s přeplňovanými motory:
1.4 T-Jet 88 kW/120 koní
1.4 T-Jet 110 kW/150 koní
1.6 Multijet 88 kW/120 koní
2.0 Multijet 121 kW/165 koní
1.9 Twinturbo Multijet 140 kW/190 koní
Později má přibýt ještě nový T-Jet 1,8 l o výkonu 147 kW/200 koní. Lancia slibuje manuální, poloautomatické i automatické převodovky, všechny šestistupňové.
Stejně jako Fiat 500 Abarth dostane i Lancia Delta nový systém TTC (Torque Transfer Control). Přesně, jak jsme hádali: je to jen funkce stabilizačního systému, nikoliv samosvorný, neřku-li aktivní diferenciál. TTC prý „elektronicky imituje funkci samosvorného diferenciálu“, čímž „zlepšuje trakci v zatáčkách“ a „znatelně omezuje nedotáčivost“. Vykládáme si to tak, že bude prostě přibrzďovat nadlehčené vnitřní kolo.
Lancia Delta velká fotogalerie
Navzdory silným motorům chce Delta být především luxusním autem. Proto nabídne třeba aktivní parkovací asistent nebo rozsáhlý individualizační program: tisková zpráva tvrdí, že počet kombinací laků, čalounění, vzorů kol a výplní interiéru přesáhne tisícovku. Na přání dostanete všechny soudobé vymoženosti jako USB port, Bluetooth, přehrávač MP3 a dokonce i audio aparaturu Bose.
Jakkoliv bychom jí přáli úspěch, Lancia Delta má před sebou těžký start. Stejně jako naše Škoda Octavia bude i Delta muset bojovat ve střední třídě s technikou nižší střední třídy, oproti Octavii se navíc orientuje na náročnou klientelu prémiového segmentu. Když nic jiného, chtělo by to velmi vstřícnou cenu…
autoweb.cz