autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Infiniti FX50
Infiniti FX50
Na ženevském autosalonu vstoupila na evropský automobilový trh nová značka: Infiniti. Tedy ne že by tady už nebyla, ale dosud se o její import ze zámoří starali šedí dovozci v jednotlivých zemích. Na svůj příchod Infiniti upozornila novou generací SUV jménem FX. (S prvním modelem se právě díky šedým dovozcům můžete často setkat v okolí lepších nákupních center v ČR.)
Infiniti je sesterská značka japonského Nissanu. Původně vznikla jako navenek samostatný luxusní „brand“ pro americký trh, kde byly nissany, respektive datsuny, zavedeny jako levná auta z Východu. Nissan tak okopíroval úspěšnou strategii konkurenční Toyoty a její – dnes už světoznámé – prémiové divize Lexus.
Ale pojďme přímo k ženevské novince, crossoveru FX50. Není důležité vyjmenovávat, co všechno se oproti první generaci změnilo, protože ji stejně skoro nikdo neznáme. Důležité je vědět, že Infiniti FX50 je zaměřeno vysloveně sportovně, podobně jako třeba BMW X5. Má adaptivní tlumiče pérování, „přitáčení“ zadních kol a rozdělení hmotnosti 54:46. Na osmiválcové SUV obdivuhodný výkon.
Řekli jsme osmiválcové? Ano, Infiniti FX50 má v přídi motor V8 o objemu 5,0 l, který vyvine „dostatečných“ 287 kW/390 koní a 500 Nm. S takovými parametry si může FX50 vyskakovat i na BMW X5 4.8 nebo Porsche Cayenne S. Poháněna jsou všechny čtyři kola, a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky a mezinápravové lamelové spojky. Systém ATTESA E-TSO umí přenést na zadní nápravu cokoliv mezi 50 a 100 procenty dostupného točivého momentu. Automatickou převodovku můžete ovládat i ručně, prostřednictvím „pádel“ z hořčíkové slitiny. Infiniti zdůraznňuje, že řídící software dá při podřazení automaticky meziplyn, což dodnes není úplně obvyklé.
Infiniti se snaží profilovat jako přímá konkurence BMW, proto klade důraz i na strategii nízké hmotnosti: z hliníku jsou vyrobeny nejen komponenty trojúhelníkových ramen vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu, ale třeba i panely všech dveří.
Jak je u luxusních japonských aut běžné, Infiniti FX50 přichází s opravdu rozmazlovacím seznamem výbavy. Bi-xenony, DVD navigace, hudební aparatura Bose, nová generace parkovací kamery s panoramatickým zobrazením nebo jednadvacetipalcová kola… to všechno byste měli dostat v základu.
Prodej nového Infiniti FX50 v Evropě bude oficiálně spuštěn v říjnu. Kromě motoru V8 se v nabídce objeví také šestiválec 3,7 l z vylepšeného Nissanu 370Z.
Oficiálním dealerem značky Infiniti v České republice se stala společnost Auto Palace.
autoweb.cz