autoweb.cz > Autosalon Paříž 2010: Nejočekávanější novinky
Autosalon Paříž 2010: Nejočekávanější novinky
Čtěte také: Autosalon Paříž 2010: Vše, co potřebujete vědět
Krom mnoha zajímavých konceptů, které se do sériové výroby ale v dalším desetiletí zřejmě nedostanou, budou k vidění i auta, jejichž produkce a prodej je na spadnutí. Některá už dokonce můžete objednávat a pařížská premiéra je pro ně jen formalita.
Následující seznam je seřazen podle abecedy, nikoli podle stupně důležitosti. Přeci jen, každý upřednostňuje něco jiného a zatímco pro jednoho je největší peckou dieselový Citroen, jiný zas nemůže dospat, až uvidí nástupce Murcielaga.
Audi A1 1.4 TFSI
Stejná technika jako Škoda Fabia RS, ale v prémiovějším podání a s vyšším výkonem. Uvidíme, zda budou zákazníci ochotni připlácet za „lepší“ značku. Audi odmítlo označení S1, což znamená, že se možná dočkáme něčeho ještě ostřejšího. Chystá se rival pro Mini John Cooper Works? Dost možná.BMW řady 6
Nové velké kupé od BMW chce vyplnit mezeru na trhu. Současná šestka už dosluhuje a Mercedes-Benz CL by měl až příliš jednoduchý život. To samozřejmě nemohou v Mnichově dopustit a ačkoli vystavené auto bude jen koncept, nepochybujte o tom, že již příští rok uvidíme sériový model velmi podobný tomuto vozu. Těšte se i na verzi M.
Citroen DS4
Citroen chce sebrat zákazníky Fordu, Volkswagenu a Opelu. Nový model DS4 má všechny předpoklady, aby vybíravou klientelu oslovil. Důležité ale bude, aby měl krom luxusní výbavy a prémiového jména i nadprůměrné schopnosti na silnici. Pokud si dají Francouzi záležet, mohl by být v Citroenu DS4 kandidát na „překvapení roku“. Uvidíme.
Ferrari 599 SA Aperta
Ferrari narvalo do modelu 599 GTB silnější dvanáctiválec z ostrého GTO o výkonu 670 koní a uřízlo mu střechu. Vznikne jen pouhých 80 kusů a nepochybujte, že už nyní je jasné, kdo si auta koupí. Automobilka si totiž zákazníky vybere sama. Otevřený model 599 vznikl na oslavu 80. narozenin studia Pininfarina. Gratulujeme.
Ford Focus ST
Zabiják Golfu GTI a jeden z nejcharakternějších hatchbacků na každý den přichází v nové generaci. Už nemá ten melodický pětiválec, ale za to můžou emisní limity. Nový čtyřválec EcoBoost však posílá na přední kola výkon 250 koní (o 25 víc než minulý model) a dostane prvně i dvouspojkovou převodovku. Ford slibuje i vyšší kvalitu. Už se těšíme na první svezení!
Lamborghini Murcielago
Nevíme, zda se skutečně bude jmenovat Murcielago, ale nástupce tohoto šíleného supersportu určitě přitáhne hodně pozornosti. Hovoří se o přepracovaném dvanáctiválci s výkonem přes 700 koní a maximálce 350 km/h. Pohon všech kol by měl zůstat, ale raději si počkejme na oficiální zprávy. Tohle auto bude podle všeho masakr…Lotus Elite
Lotus si vůbec nebere servítky a chce ukázat Porsche, že také umí postavit superhybrid. Výkon 620 koní má zaručit důstojný pohyb vpřed, systém KERS z formule 1 zase pomůže se snížením emisí a zvýšením zátahu ve středním pásmu otáček. Zatím je to jen koncept, ale sériová výroba v omezeném počtu je už na spadnutí. Říká se také, že cena by měla být vskutku směšná – kolem 3,5 milionu korun.Mercedes-Benz CLS
Nová generace „čtyřdveřového kupé“ si určitě najde opět plno příznivců. Design se dost změnil, ale rozhodně se nedá říct, že by auto nevypadalo zajímavě. Pod kapotou jsou zatím staré známé motory, ale nové jednotky s vyšším výkonem a nižší spotřebou určitě brzy dorazí. Mercedes nasadil cenu 1,5 milionu korun, tak snad za ně dostanete odpovídající kus auta.
Opel Astra GTC
Opel přichází také se svou troškou do mlýna a vedle Focusu ST to bude další rychlý hatchback. Astra GTC je prý jen koncept, ale určitě předznamenává ostré OPC, které by se mělo s výkonem až 300 koní postavit například Sciroccu R. Doufejme, že si Opel poradí s podvozkem, ale už základní Astra má talent bavit řidiče. Pak už jen zbývá nasadit atraktivní cenu a na úspěch je zaděláno.Porsche 911 Carrera GTS
Ano, takhle to máme rádi! Předražený model Sport Classic nechte pozérům a nám naservírujte to samé, ale méně exkluzivní – tedy levnější. Model GTS má výkon přes 400 koní, širší karoserii, pohon zadních kol a v základu tradiční manuál. Můžete si koupit i automat či kabriolet. Pro fajnšmekry je tu pak znovuzrozený model 911 Speedster s cenou přes 5 milionů a odznáčkem limitová edice.
Škoda – vozy Greenline II (a elektromobil)?
Škoda představí úplnou řadu modelů Greenline II s dieselovými motory TDI a úspornými technologiemi snižujícími spotřebu a emise. Říká se ale, že prý mladoboleslavská automobilka ukáže i plně elektrický model. Těžko říci, zda to bude koncept na bázi malého Volkswagenu Up!. Zatím nemáme nic potvrzeno, počkejme si na autosalon a oficiální tiskové zprávy.
autoweb.cz