autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Sportcycle Solo
Sportcycle Solo
Princip je jednoduchý. Ze silničního motocyklu sundají vidlici, řidítka, přístroje a osvětlení a místo nich připevní prostorový rám s kokpitem pro řidiče, výztuhami a zavěšením předních šestnáctipalcových řídících kol. Zadní část motorky je ponechána v původní podobě, jen kotouč je doplněn o třmen ruční brzdy a obutí vyměněno za „automobilovou“ pneumatiku BF Goodrich o rozměru 205/50/17 s větší styčnou plochou. Ovládání spojky a plynu je navíc převedeno do pedálů v kokpitu, řadí se pomocí pádel pod volantem. Přístroje jsou stejně jako v normálním autě posunuty za volant, který tu nahrazuje řidítka. Nakonec je připevněna aerodynamická kapotáž, inspirovaná monoposty Formule 1.
Výkony tříkolky Sportcycle Solo jsou odvislé od výchozího motocyklu, který se použije jako základ. Rozhodně nejde o něco podobného invalidním tříkolkám Reliant Robin, spíše o pokračovatele tradice britských sportovních tříkolek. Sportcycly se mohou používat i pro okruhové závody, pro které je možné objednat širší rozchod kol. Pro dosažení slušných jízdních výkonů se počítá s motocykly o objemu nad 600 cm, přičemž nejrychlejší ze třech vyrobených prototypů, postavený na základě superbiku Honda Super Blackbird, zrychlí na 60 mil v hodině (96 km/h) pod 4 sekundy.
Kdyby náhodou Sportcycle svého majitele omrzel, jeho přestavba zpět na motocykl nezabere déle než jeden víkend. Tím pádem by se mohl stát zimní alternativou pro skalní motorkáře, kteří se svého miláčka nechtějí zbavit ani v namrzlém ročním období.
Cena Sportcycle Solo zatím není přesně stanovena, výrobce mluví o zhruba deseti tisících liber (v přepočtu cca 490 000 Kč), ke kterým bude třeba přičíst daň a náklady na výchozí motocykl. Nic levného to tedy není. Prodávat se začne na přelomu července a srpna.
Do budoucna se počítá s dvoumístnou verzí a typickou anglickou specialitou – prodejem ve formě stavebnic, které si zákazníci sestaví doma sami.
redakce autoweb.cz