Nové motory Mitsubishi

Mitsubishi vyvinulo dva nové motory, které naleznou upatnění v novém Outlanderu a připravovaném minivoze.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vyvinulo dva nové celohliníkové motory MIVEC s proměnným časováním ventilů (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) určené pro dva nové modely, které budou uvedeny nejprve na japonském trhu v průběhu letošního roku. Nový SUV Outlander bude poháněn novým čtyřválcem MIVEC 2,4 litru. Nový koncept minivozu „i“, plánovaný do výroby na začátek ledna příštího roku protom bude používat nový tříválec MIVEC 660 cc.

Koncept dvou nových motorů MIVEC je shodný s motorem typu A9, který byl vyvinut spolu s DaimlerChrysler v roce 2004. Stávající motor A9 pohání Mitsubishi Colt a Colt Plus. Technologie nových motorů zahrnují elektronicky řízené proměnlivé časování ventilů MIVEC, celohliníkový blok válců, rozvodový řetěz, plastové komponenty (sací potrubí, víko ventilů)a výfukové potrubí umístěné na zadní straně motoru. Oba nové motory MIVEC využívají technologie pro snížení hmotnosti, jako např. hliníkový blok válců, aby se docílilo více než 10 procentní redukce hmotnosti, což se podílí na vylepšení spotřeby paliva.

Rysy čtyřválce MIVEC

Nový motor dosahuje více než pětiprocentního nárůstu výkonu oproti běžnému motoru MIVEC   2,4 litru typu AG69. Dále bylo vylepšena charakteristika procesu spalování směsi hlavně díky aplikaci systému MIVEC pro sací i výfukové ventily. Velmi progresivní je také použití modulu integrovaného do olejové pumpy a tichého rozvodového řetězu, což přispívá ke snížení hladiny hluku v celém rozsahu otáček motoru. Použitím výfukového potrubí na zadní straně motoru bylo dosaženo snížení zástavbových rozměrů motoru. Základ nového motoru byl vyvinut v rámci projektu „World Engine“, tj. v rámci aliance mezi Mitsubishi Motors Corporation, Chrysler Group a Hyundai Motors. Motor má objem 2359 cm3, dosahuje výkonu 170 koní a točivého momentu 226 Nm.

Rysy  tříválce MIVEC

Přeplňovaný tříválec o objemu 659 cm3 dosahuje výkonu 64 koní. Nově vyřešené umístění motoru, který je skloněn vzad pod úhlem 45 stupňů, umožnilo větší flexibilitu při vývoji přední části vozu a přineslo možnost většího rozvoru náprav. Použití elektronicky řízené škrtící klapky se pozitivně projevuje v průběhu akcelerace a potlačuje tak co možná nejvíce prodlevu turbodmychadla. Nový tříválec se bude vyrábět v továrně MMC ve městě Mizušima.

Jan Cacek

5.8.2005 9:12

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist