Jeep Compass

Od kompaktního SUV Compass si Jeep slibuje přilákání mladých zákazníků v lukrativním segmentu.

Jeep se s novým Compassem pouští do lukrativního a rychle rostoucího segmentu kompaktních SUV, kde chce zabodovat moderní interpretací tradičního designu značky Jeep a dostupnou cenou. Compass má přilákat zejména mladé zákazníky ve věku 20 až 40 let, kteří by jinak o značce Jeep neuvažovali.

Pohon Compassu má na starost benzínový čtyřválec 2,4 litru o výkonu 172 koní a točivém momentu 222 Nm, vybavený proměnným časováním ventilů VVT. Na výběr bude pětistupňová manuální převodovka a bezestupňová převodovka CVT2 s šesti předvolenými převody. Atraktivní motorizací v Evropě pak bude zejména dvoulitrový turbodiesel.

K mání bude jak verze s pohonem předních kol, tak s aktivním pohonem všech kol Freedom Drive I s elektronicky řízenou spojkou ECC. Mezi bezpečnostními prvky pak nebudou chybět okenní airbagy, ESP, brzdový asistent nebo systém chránící auto proti převrácení.

Podvozek Compassu využívá přední nápravu MacPherson a zadní multi-link. Postaven je na rozvoru dlouhém 2635 mm a karoserie je 4,4 m dlouhá, 1,76 m široká a 1,63 m vysoká.

Nový Compass, který je prvním Jeepem s předním pohonem a nezávislým zavěšením, se na americkém trhu objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku, verze s pohonem všech kol dorazí do Evropy v posledním čtvrtletí.

Jan Cacek

19.6.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist