autoweb.cz > Honda > Honda potvrdila vývoj nové NSX
Honda potvrdila vývoj nové NSX
Podle současného prohlášení Hondy se koncem tohoto roku vyrobí poslední exempláře současné generace NSX a její výroba tak po něuvěřitelných patnácti letech definitivně skončí. I tak se ale udržela v nabídce dvakrát delší dobu, než je u současných aut zvykem. Vzhledem k tomu se v několika posledních letech objevila řada spekulací na téma možného nástupce a doby jeho příchodu. Až nyní ale Honda oficiálním prohlášením potvrdila, že na druhém pokračování NSX se již pracuje a že jde o stejně sportovně založené auto, které má posílit image celé automobilky. Na americkém trhu se NSX bude nadále prodávat pod značkou Acura, která na tamním trhu plní pro Hondu podobnou úlohu jako Infinity pro Nissan a Lexus pro Toyotu. Současné zprávy od Hondy říkají, že se v budoucí nabídce značky objeví ultravýkonný model, což je prakticky totéž, jako přímé potvrzení nové generace NSX. Auto, o jehož budoucích tvarech může do jisté míry napovídat poslední koncept HSC, má ve sportovním sektoru způsobit stejný poprask, jako premiéra původní NSX v roce 1990. Tehdy (a vlastně i dodnes) šlo o první ručně vyráběný japoský supersport s motorem uprostřed, který stále nabízí konkurenceschopnou kombinaci výkonnosti, propracovanosti, ovladatelnosti a spolehlivosti. Prodej NSX byl spuštěn v létě 1990 a od té doby se po celém světě prodalo více než 18 tisíc kusů. Za svou patnáctiletou existenci získala NSX řadu ocenění, časopis Motor Trend ji dokonce vyhlásil nejlepším sportovním autem všech dob. Pro Hondu navíc představovala příležitost, jak se blýsknout řadou nových technologií, které postupně přebíraly další značky. Jako první auto měla například celohliníkovou karoserii i závěsy kol. Skvělý vidlicový šestiválec 3,2 l s variabilním časováním VTEC má z dnešního pohledu relativně skromný výkon 280 koní, ale vzhledem k nízké hmotnosti a hlavně vynikajícím jízdním vlastnostem podvozku si na něj nikdo doposud nestěžoval. Během své existence prošla NSX několika facelifty, z nichž ten poslední dostal podobu vrcholné verze NSX-R.
Jan Cacek