autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo 8C Spider
Alfa Romeo 8C Spider
8C Spider, který se ve světové premiéře objeví poprvé 21. srpna na soutěži elegance v kalifornské Pebble Beach, vychází z kupé 8C Competizione, s nímž se stala Alfa jednou z hlavních atrakcí frankfurtského autosalonu před dvěma lety. Na stejné místo se vrátí s novou verzí i v příštím měsíci.
Nový kabriolet je stále ve fázi konceptu, ale vzhledem k vývoji uvnitř skupiny Fiat v posledním roce a razantnímu nástupu Alfy, která má v zásobě řadu nových modelů a která bude propříště spolupracovat s Maserati, je možné, že se dřívě opuštěný projekt vlajkového sportovního kupé či kabrioletu opět rozeběhne.
Atmosférický vidlicový osmiválec 4,2 l je umístěný podélně vpředu a pohání zadní kola. Převodovka bude spolu s motorem převzatá od Maserati, které má motor pro změnu od Ferrari. V téhle pyramidě statutů a marketingových záměrů stojí Alfa nejníž, ale i tak se bude výkon 8C pohybovat kolem čtyř set koní.
V Pebble Beach a následně i ve Frankfurtu se Spider objeví s přepracovaným interiérem, který má mít mnohem blíž k možné sériové verzi. Je také velmi možné, že půjde o funkční prototyp. V tom případě se mu při příležitosti kalifornské soutěže nabízí například možnost několikrát obkroužit nedaleký okruh Laguna Seca. Ze známých prototypů, které mají chronické potíže s přechodem do sériové výroby, si stejné kolečko objel například Veyron.
Hlavní důvod, který brání 8C v přechodu do reality, není vůbec technický, nýbrž finanční. Pokud by se v téhle podobě a s tímto výkonem totiž dostalo 8C do výroby a neslo by navíc i nižší cenovku, mohlo by Maserati zavřít půlku továrny. Proto lze očekávat, že jestli se 8C začne vyrábět, bude to jen v situaci, kdy bude mezi ním a Maserati dostatečný rozdíl. Podle všeho si tak bude muset počkat až do doby, kdy Maserati vypustí do prodeje nástupce současného Coupé a Spyderu.
Marek Nastoupil