autoweb.cz > Dacia > Závodní Dacia Logan
Závodní Dacia Logan
Stačí vzít jedno z nejlevnějších evropských aut, která jsou momentálně na trhu, vyškubat z něj všechno, co jen zbytečně přidává hmotnost a potom zaklepat na dveře divize Renaultsport a zdvořile požádat o pár součástek. Pokud jste Dacia, která je součástí Renaultu, neměl by to být problém.
Chlapci, kteří nám dali fantasticky zábavné silniční Clio Sport, si vyhrnuli rukávy, vypůjčili si pár věcí z rallyového Clia a výsledkem je Logan Cup s motorem 1,6 litru, vestavěnou ochrannou klecí, hasícím systémem, upravenou řídící jednotkou, tlumiči Bilstein, závodními skořepinovými sedadly, šestibodovými pásy a spoustou dalšího ryze závodního vybavení.
Dacia Logan fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ne, že by to byla nějaká raketa, motor má jen 90 koní (66 kW), jenže u takového auta jde především o jídzní vlastnosti upraveného podvozku a hlavně – je to zatraceně levná legrace. Koupíte si Logana (šestnáctistovka je za 255 tisíc), přikoupíte si kit za 3960 Euro (cca 110 tisíc Kč, okruhová verze), 3990 Euro (111 tisíc Kč, asfaltové rallye, vrchy), nebo 4990 Euro (139 tisíc Kč, šotolinové rallye), někde si to necháte smontovat a máte nejlevnější závodní speciál skupiny N, jaký můžete sehnat.
Ve Francii se chystá speciální okruhový pohár a nemůžeme se ubránit dojmu, že by to byl velmi zajímavý nápad i u nás. Dostupného závodění totiž není nikdy dost. Pokud by vám ale „stačilo“ jezdit závodit do vrchu, kit pro úpravu by podle našich informací měl být k dostání ve všech zemích, kde se Logan prodává, tedy i u nás.
autoweb.cz