Ano, máme se věnovat hlavně autům, jenže tohle je takové monstrum, že vás s ním prostě musíme seznámit. V-Max od Yamahy (ano, od té Yamahy, která vyvíjela motor pro Lexus IS-F) se stal legendou brzy po svém prvním uvedení na trh v roce 1985. Tehdy ještě nebyly podvozky motorek tak sofistikované, aby dokázaly přenést všech 145 koní, které tehdejší čtyřválcová dvanáctistovka dávala. V-Maxe proto dokázali zkrotit jen ti nejzkušenější harcovníci.
V Evropě byl V-Max k dostání až mnohem později, na řadě trhů navíc s výkonem sníženým na 98 koní – což do značné míry popíralo smysl jeho existence. Otevření plného výkonu naštěstí nedalo moc práce… Teprve v poslední generaci s pořádnými brzdami a vylepšeným podvozkem se V-Max prodával i u nás s plným výkonem.
Nyní nastal čas pro nástupce legendárního pekelného stroje. Yamaha představuje nový V-Max, který má nabízet to, co ten starý už nedokázal v rostoucí konkurenci poskytnout: brutální výkon a neuvěřitelné rychlosti v přímce.Nového V-Maxe pohání vidlicový čtyřválec o obsahu 1679 ccm o výkonu 200 koní při 9000 ot./min. a točivém momentu 167 Nm při 6500 ot./min. Maximální rychlost tohoto monstra činí 220 km/h, ale to jen kvůli elektronickému omezovači. Nebojte se, nějaký úpravce jistě brzy přispěchá s možností jeho odstranění.
Yamaha V-Max váží poměrně masivních 310 kg, ale i tak vychází poměr výkonu a hmotnosti na celkem solidních 645 koní na tunu (Ferrari Enzo má 480 koní na tunu a Corvette ZR-1 ubohých 425). Oficiální údaje akcelerace z 0 na 100 km/h nejsou známy, ale počítejte s hodnotou okolo tří sekund.
Yamaha V-Max se na trhu ukáže začátkem roku 2009 a příznivci brutální síly už nyní začínají skládat finanční zálohy. Pokud tedy chcete patřit mezi drsné hochy a motorek se nebojíte, měli byste se o tento exemplář zajímat.
autoweb.cz