autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > VW Passat kombi
VW Passat kombi
Na adresu zpracování a jízdního chování nového Passatu se s výraznou kritikou nesetkáte, protože jde o opravdu kvalitně vyrobené auto, které má obzvláště dnes tu výhodu, že je ve své třídě nejnovější a vedle stárnoucích konkurentů má možnost předvádět řadu věcí jinak.
O to soustředěnější jsou však negativní ohlasy v případě, že si mezi kolemjdoucími uděláte malý průzkum a zavedete řeč na jeho design, přesněji na partie od zadních dveří dozadu. Moc si nepomáhá ani tím, že jde o další nové auto v řadě, které potřebuje alespoň sedmnáctipalcová kola, aby vypadalo k světu.
Nová verze Passatu Variant má ale oproti sedanu právě tu velkou výhodu, že se obejde bez problematické zádě a nahrazuje jí mnohem úhlednějším a stylovějším řešením.
Stejně jako A6 bude mít i Passat za příplatek elektrické vyklápění pátých dveří a také možnost rozparcelovat prostor pro zavazadla na menší sektory. Měřeno po spodní okraj zadních oken je objem kufru 603 litry, se sklopenými sedadly ale celkově až 1641 l.
V porovnání s předchozí řadou je nová karosérie o 9,2 cm delší, 7,4 cm širší a 1,9 cm vyšší.
Variant se bude prodávat ve čtyřech stupních výbavy a s celkem osmi benzínovými a naftovými motory, z nichž pouze jediný (základní 1,6 l, 102 koní) je převzatý z předchozí řady. Nejsilnější benzínový motor 3,2 V6 FSI bude spojený s pohonem všech kol 4MOTION.
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Za příplatek bude mít Variant po vzoru nových luxusních kombíků také hydropneumatické vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy.
Stejně jako u předchozí generace se i u nového modelu dá očekávat, že kombi bude prodejně mnohem úspěšnější než sedan. Doposud se pětidvěřových passatů prodalo po celém světě 4,3 milionu kusů. U nové řady bude poměr ve prospěch Variantu bezpochyby vycházet i z toho, že jde na první pohled o tvarově přijatelnější auto.
Na německém trhu se Variant objeví 19. srpna se základní cenou 22 000 eur.
redakce autoweb.cz