autoweb.cz > Volvo > Volvo má nový dvoulitr s turbem
Volvo má nový dvoulitr s turbem
Čert aby se v těch písmenech vyznal! Kde jsou ty časy, když se benzínový motor značil prostým písmenem „i“ a dieselový písmenem „d“. Jenže ve spoustě zákazníků stále hlodá červíček, který jim našuškává, že čím víc písmenek v označení toho kterého motoru a modelu, tím se jedná o modernější, propracovanější a pokrokovější auto.
Zřejmě proto BMW zrušilo klasická jména svých modelů a například roadster Z4 s benzínovým třílitrem se teď už nejmenuje jednoduše Z4 3.0i, ale Z4 sDrive30i Efficient Dynamics. Ehm…
Ale k věci. Volvo představilo nový benzínový čtyřválec 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, který nese označení 2.0 GTDI. Ne, s naftou ani plynem nemá tenhle motor nic společného. Zkratka GTDI znamená Gasoline Turbocharged Direct Injection.
Volvo následuje ostatní výrobce a ve jménu downsizingu postupně ruší charakterní pětiválec 2,5 l, který nám imponuje ve Focusu ST či Focusu RS a nahrazuje ho tímto novým motorem.
Motor 2.0 GTDI je samozřejmě lehčí a kompaktnější. V základním provedení dává výkon 203 koní a točivý moment 300 Nm, který je k dispozici od 1750 ot./min. Volvo ho začne nejprve montovat do sedanu Volvo S80, který s ním spotřebuje jen 8,3 l/100 km v kombinovaném režimu. Později motor přijde i do modelů Volvo V70, Volvo XC70 a Volvo XC60.
Volvo ještě oficiálně nepotvrdilo, co s motorem bude dál, ale pravděpodobně půjde i do modelu Volvo C30 a také by měla dorazit jeho slabší a úspornější verze o výkonu kolem 170 koní a silnější o výkonu přes 230 koní.
Motor se nejprve dostane do prodeje na těch trzích, které nabízí určité finanční výhody pro auta s nižším objemem motoru, spotřebou či emisemi. V ČR se snad začne prodávat ještě do konce roku.
autoweb.cz