autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Tiguan: první fotografie!
Volkswagen Tiguan: první fotografie!
V tiskové zprávě se to hemží odvážnými tvrzeními o vysoké užitné hodnotě, průkopnických technologiích a jízdní charakteristice, která má být „zároveň agilní jako i komfortní“. Pokud se dá soudit, podle většího bratříčka, prvního SUV automobilky, modelu Touareg, opravdu by to nemuselo být zlé, ale raději si počkáme na první svezení.
Pokud jde ovšem o technologie, jedna zajímavost tady je. Pod kapotou Tiguanu nenajdete ani jeden atmosférický motor. Všechny benzínové jednotky ponesou označení TSI, jedná se tedy o motory s turbodmychadlem a kompresorem zároveň. Zákazník si bude moci vybrat z výkonových verzí 150, 170 a 200 koní. Turbodiesely nabídnou 140 a 170 koní.
Volkswagen Tiguan fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Na výběr bude i ze stylů karoserie. Zatímco verze „Trend & Fun“ a „Sport & Style“ mají o něco delší příď s nájezdovým úhlem 18 stupňů, drsnější „Track & Field“ nabízí nájezdový úhel 28 stupňů. Že by to Volkswagen s tím terénním využitém myslel skutečně vážně?
Podvozek má vpředu nápravu MacPherson, uloženou v jednodílném pomocném rámu, vzadu čtyřprvkovou nápravu, podobnou té z modelu Passat. Samozřejmostí (na rozdíl od pseudo-SUV á la Cross-Polo) je pohon všech kol systémem 4-motion. Volkswagen slibuje úplně novou generaci elektromechanického posilovače řízení, které by mělo být přesné a zároveň nepřenášet rázy při jízdě v terénu. Ještě uvidíme, jak na tom bude se zpětnou vazbou.
Ještě se krátce zastavíme u palubní výbavy. Tiguan přinese zbrusu nové infotainment centrum s názvem RNS 510. To v sobě slučuje zábavní a navigační systém, má dotykovou obrazovku a umí zobrazovat i signál z couvací kamery. Softwarová výbava umožňuje ovládat iPod, nebo telefon. Navigační program se umí přizpůsobit i jízdě mimo zdigitalizované silnice.
Dalším prvkem se parkovací asistent, který bude pravděpodobně fungovat podobně, jako ten v Toyotě Prius. Zajímavější ale bude tlačítko, aktivující u verze „Track & Field“ off-road režim. Jediným stiskem aktivujete asistenta pro jízdu z prudkého kopce, dostanete jemnější odezvu na plyn, elektronické uzávěry diferenciálu začnou reagovat rychleji a také pomocníka pro jízdu do prudkých svahů, který pomůže šetřit spojku.
Honza Koubek