autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat R36 – 300 koní
Volkswagen Passat R36 – 300 koní
Jasně, ne všechny Passaty končí v taxislužbách, ale uznejte: ty pražské letištní taxíky už teď jezdí dvěstě v městě a třista z místa, takže by jim tahle verze určitě slušela…
Dost legrace: nejsilnější Passat bude představen 30. listopadu na Motorshow v Essenu. Maximální rychlost krotí omezovač nastavený na 250 km/h, zrychlením na stovku Passat zesměšní dokonce i nejsilnější sériové Golfy: zvládne ho za bleskových 5,6 sekundy (o dvě desetiny víc ve verzi Variant).
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Passat R36 znamená druhý „erkový“ model po Golfu R32. Ten si dokázal i přes svou vyšší cenu získat pověst rychlého a exkluzivního modelu a stal se poměrně vyhledávaným. Passat R36 má tedy vyšlapanou dobrou cestu.
Pod jeho kapotou najdete vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru s přímým vstřikováním benzínu FSI. Na trh přijde v druhém čtvrtletí příštího roku a podle slov tiskové zprávy „všem ukáže, jak sportovní umí Passat být.“
Poznávacím znakem erkových golfů je už od roku 2002 tmavě modrá barva „Deepblue Perleffekt“, kterou nyní adoptoval i ostrý Passat. Ani další specifika nepřehlédnete: modifikovaný přední nárazník svými žebrovanými vstupy vzduchu mírně připomíná ostrá Audi, velká čelní maska dostala matově hliníkový povrch (a pochopitelně i znáček R36), vzadu najdete u Variantu střešní spoiler, u sedanu zvednuté víko kufru a u obou dvojici chromových koncovek výfuku a černý náznak difuzoru. Nový je i design osmnáctipalcových kol, nazvaných Omanyt, skrz které uvidíte modře lakované třmeny brzd.
Divize Volkswagen Individual nevynechala ani interiér. Armatury a středová konzole mají nový povrch imitující frézovaný hliník, tlustší „erkový“ volant je obšitý kůží a ozdobený logem R36 ve spodní části. Kovový povrch dostaly i pedály. Mezi dalšími doplňky nechybí hliníková řadicí páka, elektricky nastavitelné sportovní sedačky s masivním bočním vedením a bíle podsvícené přístroje.
Honza Koubek