autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf GTI Concept
Volkswagen Golf GTI Concept
Volkswagen nechce přihlížet tomu, jak Ford sbírá objednávky na Focus RS a přichází se svou troškou do mlýna. Těsně před pařížským představením ukázal koncept Golfu GTI, který se v prodeji objeví během příštího léta.
Podle Volkswagenu se bude Golf GTI držet receptu svého duchovního předchůdce, prvního „gétéíčka“, které je mnohými považováno za vůbec nejlepší hothatch všech dob. A právem, neboť nejen, že byl první, ale svým způsobem tak trochu rebelský, protože vznikl tajně bez vědomí vedení automobilky. Po svém uvedení se stal okamžitě hitem a žádaným zbožím, v současnosti je to uznávaná legenda, o které se dočtete prakticky v každé na automobily zaměřené literatuře.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ortodoxní příznivci možná nad novým Golfem GTI, který váží skoro dvakrát tolik oproti legendárnímu předchůdci, ohrnou nos. Jenže nesmí zapomínat, že pod kapotou pracuje to nejlepší z koncernu VW, přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, který v případě Golfu GTI nabízí 210 koní a křivku točivého momentu plochou jako Stolová hora. Auto by tak mělo zrychlit na stovku přibližně za 7 sekund a maximálně upalovat rychlostí 238 km/h.
Podvozek je přepracovanou verzí z nového Volkswagenu Scirocco, v nabídce tedy budou adaptivní tlumiče ACC a mezi předními koly najdeme uzávěrku diferenciálu. Bohužel zatím nevíme, jestli se jedná o skutečnou „špéru“, kterou najdete třeba ve starém i novém Focusu RS nebo jen o elektronickou náhražku přibrzďující protáčející se kolo, kterou má třeba Mini John Cooper Works. To by se ale s ohledem na náklady mohlo jevit jako pravděpodobnější s tím, že skutečný samosvor dostane až ostrá verze GTI-R, se kterou se rovněž počítá a která bude chtít narušit poklidný život Focusu RS.
Volkswagen nezapomněl ani na ekologii. Nadšencům to možná může být fuk, ale doba je v tomto ohledu přísná a výrobci se jednoduše musí přizpůsobovat. Přesněji, automobil musí splňovat přísné emisní normy Euro 5. Na papíře to vypadá hezky, když se dočtete, že automobil v kombinovaném cyklu spotřebuje 7,5 litru na 100 km a vypustí 178 g/km CO2. Jenže praxe je trochu jiná. Auto má pak poněkud letargickou reakci na plyn a bezpohlavní projev. Věřme ale, že Volkswagen nezapomíná na to, čím bylo původní GTI tolik žádané a že charakterní zvuk a jakýsi projev hrubiánství a neotesanosti nabídne i v jeho poslední inkarnaci.
Čím je samozřejmě modelová řada GTI typická, je její každodenní použitelnost. Uvnitř na posádku čeká nadmíra luxusních prvků jako dvouzónová klimatizace, sportovní kožené sedačky a jedinečný volant, připlácet si budete moci za navigaci, lepší audio a sedačky s ještě lepším bočním vedením.
Jelikož se Volkswagen tak trochu schovává za označení „koncept“ je otázkou, jestli se do sériové podoby dostane zcela nezměněn nebo jestli reakce zákazníků ještě mohou nějakou maličkost pozměnit.
autoweb.cz