Toyota Avensis: První jízdní dojmy

První kilometry za volantem nového Avensisu nepřináší žádné velké překvapení.

Toyota přivádí na český trh nový Avensis. Než se ale podíváme na to, jak se takové auto řídí, pojďme si představit jednotlivé motorizace a podrobné technické záležitosti. Toyota Avensis má představovat posun k větší míře komfortu a uživatelsky příjemnějšímu prostředí, automobilka však nezapomněla ani na ekologii, která byla na tiskovce skloňována mnohokrát.

Základní motorizací je benzínová šestnáctistovka o výkonu 132 koní při 6400 ot./min. a točivém momentu 160 Nm při 4400 ot./min. Toyota Avensis se s ním na stovku dostane za 10,4 sekundy a pojede maximálně dvoustovkou. Spotřebuje při tom jen 6,5 litru benzínu na 100 km jízdy. Následuje osmnáctistovka o výkonu 147 koní při 6400 ot./min. a točivém momentu 180 Nm při 4000 ot./min., se kterou se Avensis dostane z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a pojede rovněž maximálně 200 km/h. Spotřeba je shodných 6,5 l/100 km. Vrchol benzínových motorizací představuje dvoulitrový agregát, který oproti osmnáctistovce v ničem výrazně nevyniká. Má 152 koní při 6200 ot./min. a 196 Nm v 4000 ot./min. Na stovku zrychlí za nijak slavných 9 sekund a jeho maximální rychlost leží na 205 km/h. Spotřeba tohoto motoru ale činí slušných 6,9 l/100 km. K osmnáctistovce a dvoulitru si můžete rovněž přikoupit převodovku Multidrive S s plynule měnitelným převodem.

Diesely budou jistě populárnější. Základem je motor 2,0 l o výkonu 126 koní při 3600 ot./min. a točivém momentu 310 Nm od 1800 do 2400 ot./min. Avensis se s ním na stovku dostane za 9,7 sekundy a rozjede se na 200 km/h. Nad ním stojí dvě verze čtyřválce 2,2 l, které mají výkon 150 nebo 177 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 340, resp. 400 Nm od 2000 do 2800 ot./min. Slabší verze dosáhne stovky za 8,9 sekundy, silnější pak za 8,5 sekundy. Maximální rychlost je 210, resp 220 km/h. K motoru o výkonu 150 koní si lze nechat namontovat klasický šestistupňový automat, který jen nepatrně zhorší jízdní výkony. Spotřeba paliva se pohybuje od 5,1 l/100 km pro nejslabší motor až po 6,9 litru na 100 km pro diesel s automatem.

Základní ceníková cena za verzi sedan, motor 1,6 l a výbavu Terra, činí 559 900 korun. Za to dostanete 16“ kola, elektrická zrcátka a přední okna, manuální klimatizaci, dešťový senzor, rádio s CD a MP3, stabilizaci a všechny možné airbagy včetně kolenního pro řidiče.

Za volantem

A jak působí nový Avensis na silnici? Bohužel jsme se svezli jen velmi krátce s dvoulitrovým benzínovým motorem a převodovkou Multidrive S, i tak ale můžeme vyvodit první závěry. Motor je praktický neslyšitelný a ani aerodynamický hluk posádku neobtěžuje, takže míra akustického komfortu uvnitř vozu se posunula skutečně nahoru. Také zpracování přístrojové desky působí celkem přesvědčivě, i když bychom našli několik nedostatků. Sahat k ovládání palubního počítače skrz volant je ale v dnešní době prostě ergonomický zločin. Pozice za poměrně velkým volantem není kdovíjak dobrá, ale na to si snad řidič zvykne. Od Avensisu naštěstí nikdo rozumný neočekává zábavné jízdní vlastnosti, jinak by mu mohl vadit sice příjemně tuhý, ale absolutně nekomunikativní volant a tupý a kamenný brzdový pedál. Akční pádla řazení pod volantem, která se inspirovala v Lexusu IS-F, zde působí dosti komicky. Stejně tak tlačítko „sport“, které nepatrně přiostří reakci na plyn. Co se ale jízdního komfortu týče, v tomto ohledu se zdá být Toyota Avensis velmi dobrá. Díry v silnici pohlcuje relativně dobře a hlavně při tom nedrnčí. Moment, neřekl teď někdo Lexus?

Není tedy pochyb o tom, že Ford Mondeo či Mazda 6 zůstanou nadále našimi favority, až si půjdeme koupit služební auto. Avensis by ale mohl kontrovat překvapivou mírou akustického komfortu a vůbec celkovým pohodlím. Jenom nám, prosím, vysvětlete, jak se tohle auto zamyká. My to po asi pětiminutovém běhání kolem dokola a mačkání všeho možného nedokázali…

 

Video a první test TOYOTA AVENSIS kombi 2.2 D-CAT 150 naleznete v novém vydání magazínu iMOTOR. Odkaz zde

autoweb.cz

20.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist