Tajné projekty: BMW M3 bude foukat

Už víme, co chystá BMW - přeplňovanou M3, řadu 3 GT a hatchback s pohonem předních kol.

O BMW se poslední dobou mluví docela dost. Korunu tomu nasadil šéf BMW Norbert Reithofer, který řekl, že 80 % řidičů BMW řady 1 si myslí, že je to předokolka. Můžeme jeho statistice věřit a nemusíme. Každopádně si tím hezky obhájil vyjádření, že čtyřem z pěti majitelů malého BMW bude jedno (nebo jim nebude vadit), že bude mít v budoucnu pohon předních kol.

Z BMW ale začaly unikat první zprávy o tajných projektech a potvrdil je i člověk blízký vývoji a marketingu. Následující auta jsou tedy již prakticky hotovou věcí.

 

První předokolka v historii BMW

Nové BMW řady 1, které se chystá již na konec roku, ale zadokolka bude. Pohon předních kol dostane úplně nový model, který bude sdílet platformu s příští generací Mini a který bude nejlevnějším BMW vůbec. Spekuluje se o základní ceně pod 15 000 eur. Dostane také stejné motory a největší, jaký pod jeho kapotou najdeme, bude šestnáctistovka s turbem.

BMW s pohonem předních kol bude mít logo BMW a ponese úplně nové označení. Nula se asi ve jméně neobjeví, ale nabízela by se dvojka. To je ale ještě otevřené.

Předokolka má rozšířit působení BMW do dalšího segmentu trhu. Protože se mluví i o čtyřkolce, pravděpodobně vzniknou nejméně čtyři karosářské varianty – třídveřový a pětidveřový hatchback, kabriolet a kompaktní SUV.

 

BMW řady 3 GT

O BMW řady 3 GT se již také mluvilo a nyní byl jeho vývoj prakticky potvrzen. Nové BMW řady 3, které dorazí nejpozději v roce 2012, bude docela revoluční. Co do velikosti moc nenaroste, sníží ale hmotnost. Dostane nové masově vyráběné díly z karbonu, které budou díky velkosériové výrobě pro automobilku finančně únosné. Říká se, že by nová trojka v základní motorizaci (tříválec s turbem, ano) mohla vážit stejně jako současné BMW řady 1, tedy pod 1400 kg.

BMW řady 3 GT bude velmi podobné modelu BMW řady 5 GT a dostane i stejný „chytrý kufr“ s dvojitým víkem. Od ostatních modelů řady 3 se bude odlišovat především vyšší pozicí řidiče a luxusnější základní výbavou.

 

BMW M3 s turbem

Ostrý model BMW M3, bez kterého bychom si mnichovskou značku nedovedli představit, dostane prvně v historii přeplňování. Emtrojka se sice vrátí ke koncepci řadového šestiválce, ale ještě nevíme, zda to bude přepracovaný motor 3,0 l, který známe ze současných modelů, nebo úplně nová jednotka. Mluví se totiž o motoru s objemem 3,2 až 3,3 l, který by měl mít mnohem větší vrtání a krátký zdvih, aby se mu líbilo vy vyšších otáčkách.

BMW M3 s přeplňováním dostane dvě malá vodou chlazená turba s proměnnou geometrií lopatek a celé nastavení reakcí motoru má řidiči co nejvíce přiblížit pocit z klasického atmosférického motoru bez typického turboefektu.

Nový motor má mít také dvě nastavení – jedno s výkonem kolem 350 koní a ostrý režim s výkonem až 450 koní. Základní nastavení má snížit opotřebení, zlepšit komfort a hlavně samozřejmě zredukovat emise na úroveň modelu BMW 335i.

Pro fanoušky BMW M3 máme další smutnou zprávu. Ostrý model nebude k dispozici jako sedan. Podle automobilky se prý příliš nevyplatí a zákazníci ho moc nechtějí. Zůstane jen kupé a kabriolet. Škoda, protože sedan se dal u přísné manželky ještě docela dobře obhájit, protože čtveřice dveří působí docela nenápadně. Majitelé Imprezy STI a Mitsubishi Evo o tom ví své…

 

Mluví se i o dalších projektech BMW, hlavně o ekologickém supersportu a městském supermini. Ve hře je ale i obnovení plánů na model konkurující Porsche Panamera, jakési novodobé BMW řady 8.

autoweb.cz

25.3.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist