autoweb.cz > Subaru > Subaru Impreza WRC 2008 AKTUALIZOVÁNO
Subaru Impreza WRC 2008 AKTUALIZOVÁNO
AKTUALIZOVÁNO 30. 5. 2008, 7:00
Jak sílibili, tak učinili: na úvod závodní premiéry nové Imprezy WRC zveřejňuje Subaru podrobnou specifikaci nejnovějšího evoluce svého soutěžního vozu pro MS. Motor je samozřejmě čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem IHI. Vrtání 92,0 a zdvih 75,0 mm dávají zdvihový objem 1994 cm3. Kvůli povinnému restriktoru (průměr 34 mm) dosahuje motor relativně obyčejného výkonu 300 koní v 5500 ot./min. – stejně jako u jiných WRC. Více o jeho skutečném potenciálu prozrazuje točivý moment, který činí 650 Nm v 3000 ot./min.
Sílu čtyřválce přenáší na všechna čtyři kola (zavěšená vzpěrami MacPherson) šestistupňová převodovka a elektrohydraulický mezinápravový diferenciál. Jelikož aktuální pravidla nepovolují aktivní diferenciály náprav, je rozdělení výkonu mezi levá a pravá kola řešeno na obou koncích mechanicky.
Na šotolinových soutěžích bude Impreza WRC 2008 jezdit na patnáctipalcových kolech s brzdami AP Racing o průměru 310 mm, pro asfaltové podniky nasadí osmnáctky a 378milimetrové větrané kotouče.
Subaru Impreza WRC 2008 měří 4415 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1475 mm na výšku, rozvor má hodnotu 2635 mm. Hmotnost auta odpovídá minimu, které požadují pravidla WRC, tedy 1230 kg.
Ostrý závodní debut čeká novou Imprezu už tento víkend na rallye Acropolis.
Původní text:
Tohle je nové Subaru Impreza WRC 2008, které má před sebou nelehký úkol: vrátit značce se souhvězdím plejád ve znaku pohasínající slávu – mistrovský titul pro Subaru naposled vybojoval Petter Solberg před pěti lety.
Závodní vůz pro mistrovství světa v automobilových prostředích samozřejmě vychází z nové generace modelu Impreza – je to poprvé, co Subaru nasazuje do rallye hatchback. Oproti dřívějšímu sedanu má hatch delší rozvor a kratší oba převisy. V souladu s pravidly světového šampionátu je auto poháněno dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 224 kW/305 koní. (Výkony motorů WRC jsou omezeny restriktory, stejná auta v rallyecrossových specifikacích dosahují přibližně dvojnásobných hodnot.)
Nová Impreza WRC se od svého předchůdce liší také válečným zbarvením: převládající modrá zůstala, byť s trochu jiným odstínem, ale doplňková žlutá byla nahrazena stříbrnou.
Ostrého nasazení se nový vůz dočká poslední květnový víkend na Rallye Acropolis – na tehdy Subaru také přislíbilo zveřejnění detailní technické specifikace Imprezy WRC 08. Za volant dvou aut pochopitelně usednou stálí tovární jezdci Subaru, Petter Solberg a Chris Atkinson.
autoweb.cz