Singer Porsche 911 – retro vzhled a exotické výkony

Kombinace klasického vzhledu s moderní technikou a vzduchem chlazeným motorem je vážně sexy.

Společnost Singer Vehicle Design právě představila svůj první prototyp upraveného Porsche 911, který byl zjednodušeně nazván Singer 911. Výrobcem je toto auto prezentováno jako „oslava zlaté éry vzduchem chlazených devětsetjedenáctek“.

Ačkoli je design velmi retro, technika je moderní. Auto dostalo aktivní aerodynamiku z nového Porsche 911 (jedná se o automaticky se vysouvající zadní spoiler), nastavitelný podvozek Eibach s nezávislým zavěšením, vrtané kotoučové brzdy ze závodního Porsche 930 a kdyby přišlo na nejhorší, tak i ochrannou klec. Přeci jen se počítá s tím, že majitelé nebudou korzovat po bulvárech… Další změnou je výměna ocelových panelů karoserie za karbonové, což jistě ušetřilo několik desítek kilogramů.

Pod zadním krytem najdete vzduchem chlazený šestiválec 3,82 l se vstřikováním, který má pro každý válec jednu škrtící klapku. Kliková hřídel pochází z Porsche 911 GT3 a titanové ojnice byly vyrobeny na zakázku. Není tedy divu, že tento motor pohodlně točí 8000 ot./min., ve kterých odevzdá na šestistupňovou manuální převodovku Getrag G50 a samosvorný diferenciál Torsen plných 425 koní výkonu. Točivý moment 462 Nm je k dispozici o pár tisíc otáček níže.

Singer 911 váží jen něco málo přes tunu, takže nemá problém se zdoláním stovky za 3,9 sekundy a s dosažením maximální rychlosti 275 km/h (kvůli krátkým převodům).

Singer Vehicle Design si dal záležet i na detailech. Například světla jsou bi-xenonová, auto dostalo lehkou automatickou klimatizaci, audio systém může být spojen s iPodem a podporuje modrý zub a můžete si připlatit i za navigaci.

Singer ještě neoznámil cenu, ale dá se očekávat pěkně odvážné číslo. Nicméně přiznává, že dostal již několik předběžných objednávek. Singer tvrdí, že toto Porsche je přesně pro lidi, kteří se nemohou smířit s tím, kam se současné Porsche ubírá jak svým designem, tak pojetím a skladbou modelové řady.

Jenže to zas nemůžeme mít automobilce za zlé. Předpisy na ochranu chodců a bezpečnost posádky jsou neúprosné, hlukové a emisní normy také a protože zákazníci prostě chtějí bílé Porsche 911 Turbo Cabriolet s červnou kůži a automatem, automobilka jim ho musí postavit.

 

Zdroj: autoblog.com, foto: Drew Phillips

25.9.2009 8:52

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist