autoweb.cz > Seat > SEAT Altea Freetrack
SEAT Altea Freetrack
Zdá se, že nové německé vedení koncernu Volkswagen si dalo za cíl zlikvidovat svoji problematickou španělskou odnož jednou pro vždy. Napřed zredukovali výrobní program na dvě auta, z nichž to větší prodávají asi pod padesáti různými jmény. Pardon, pod jednapadesáti. Seznamte se: tohle je Altea Freetrack, o kterém tisková zpráva hovoří jako o „debutu značky SEAT ve třídě SUV.“
Odmítáme uvěřit, že by španělští designéři pustili něco takového do světa dobrovolně. Ženevský koncept Freetrack s lakovanými nárazníky a enormní světlostí vypadal poměrně dobrodružně, ale sériový model působí, jako by z něj po transportu zapomněli sundat ochranné přelepy.
Seat Altea fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Bylo by nicméně chybou tohle auto odepsat jen kvůli, ehm, netradičnímu vzhledu. Na rozdíl od mnoha konkurenčních modelů (včetně těch z příbuzného chovu) totiž disponuje také pohonem všech kol. V případě prokluzu předních pneumatik posílá část točivého momentu dozadu spojka Haldex, podobně jako ve Škodě Octavia Scout – s níž Freetrack sdílí platformu a většinu technických řešení.
Na rozdíl od Octavie však „terénní“ SEAT dostane i pořádný benzínový motor, turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 200 koní. (Škoda Auto ho montuje výhradně do pseudo-sportovního modelu Octavia RS, Scoutu musí stačit poněkud unavená atmosférická verze.) Nejen u českých zákazníků ale bude žádanější druhá nabízená jednotka, turbodiesel 2.0 TDI PD ve své zatím nejsilnější, stosedmdesátikoňové verzi.
SEAT Altea Freetrack 2.0 TFSI: 200 koní, 280 Nm, 214 km/h, 0-100 km/h za 7,5 s, 9,4 l/100 km
SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI: 170 koní, 350 Nm, 204 km/h, 0-100 km/h za 8,7 s, 6,8 l/100 km
Jelikož Freetrack vychází z provedení Altea XL, pyšní se obřím zavazadelníkem (593 l v základní konfiguraci) a systémem posouvání zadních sedadel.
To nejlepší na novém SEATu je však standardní výbava. Automobilka si je vědoma, že ve své současné situaci věru nemůže skrblit, a láká zákazníky skutečně rozmařilým luxusem. Bez jediné koruny příplatku dostanete multimediální systém pro zadní řadu sedadel, roletky do zadních bočních oken nebo kontrolu tlaku v pneumatikách. O věcech jako klimatizace, parkovací asistent nebo tempomat ani nemluvě.
Těžko vynášet nějaké soudy, dokud se nedozvíme českou cenu, ale zatím to vypadá na mimořádně výhodnou koupi – pokud se ovšem naučíte zavírat oči před každým otevřením vrat do garáže.