autoweb.cz > Renault > Renault Mégane R26-R: Kladivo na okruhy!
Renault Mégane R26-R: Kladivo na okruhy!
Narozdíl od ostatních výrobců znamená u Renaultu každé další R nebo S v názvu auta pořádnou porci zábavy navíc. A teď se opravdu máme na co těšit, na veřejnost prosákly nejen informace, ale i fotografie připravovaného Renaultu Mégane R26-R, který se má objevit na autosalonu v Londýně.
Mégane R26-R je zaměřen na okruhy, ale dostane i homologaci pro běžný provoz. Samozřejmostí bude co nejdrsnější dieta. R26-R dostane tenčí okna ze speciálního plastu, lehká závodní sedadla, karbonovou kapotu a lehčí výfuk. Do koše putovala také veškeré hluková izolace. Podařilo se ušetřit 125 kg, což je pořádná hmota.
Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Dopřednému pohybu bude pomáhat stejný motor jako v obyčejném R26 (230 koní, 310 Nm), s tím rozdílem, že šestistupňová převodovka dostane trochu kratší stupně. Akceleraci také pomůže rychleji reagující samosvorný diferenciál. Na stovku se tak Renault Mégane R26-R dostane už za šest sekund. Podvozek a hlavně brzdy budou rovněž dimenzovány na okruhové využití, takže by mohly v klidu zvládnout desítku ostrých kol bez známek vadnutí. U běžné R26 vadly už v druhém třetím kole.
V příplatkové výbavě nenajdete žádná serepetičky jako klimatizaci, audiosoustavu nebo držák na surfovací prkno. Místo toho si budete moci připlatit za ochranou klec, polozávodní pneumatiky, ještě lehčí titanový výfuk a různé barevné kombinace kol, polepů a jiných samolepek.
Konkurenci bude Renault Mégane R26-R hledat velmi těžko, protože většina ostatních automobilek si zakládá i na troše toho komfortu. Zkrátka, R26-R je pouze pro ty nejortodoxnější okruhové blázny.
Cena bude na britském trhu začínat na 24 000 librách, to je necelých 800 000 korun. Ale pochybujeme, že český importér nabídne takovéhle peklo i našim nadšencům. Škoda, protože naše redakce by zrovna jednu okruhovou hračku potřebovala na dlouhodobý test.
autoweb.cz