Renault Mégane GT: civilizovanější dvojče Renaultsportu

Sportovní model vyplňuje mezeru v modelové řadě Mégane; k dostání bude i jako diesel.

Na vrcholu potravního řetězce řady Mégane stojí model Renaultsport 2.0 o výkonu 225 koní. Je to extrémní hot hatch, který vám na plný plyn trhá volant z rukou a v pružném zrychlení nechá za sebou dokonce i Ford Focus ST. Tak divoké auto nemusí být každému po chuti, uvědomili si u Renaultu, a připravili něco mezi. Podobně poskládaná je třeba i nabídka SEATu, kde mezeru mezi velkosériovými modely a ultimativními vozy Cupra vyplňuje řada FR.

Na rozdíl od špičkového RS je nový Mégane GT nabízen jak s benzínovým, tak s naftovým motorem, přičemž oba mají shodný objem dva litry a přeplňování turbodmychadlem. První z nich dává 165 koní, druhý o patnáct méně. V případě točivého momentu je však poměr sil obrácený, diesel se svými 340 newtonmetry překonává voňavějšího sourozence o 70 Nm. Zrychlení na stovku trvá 8,3, respektive 8,7 sekundy.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Podvozek na míru

Odpružení je o 24 procent tužší ve všech rozích a světlá výška poklesla o 10 mm, takže auto bude jistější než trochu rozbředlý standardní Mégane, ale snad si odpustí nesmlouvavou prkennost modelu RS. Nové tlumiče by měly zabránit kymácení karoserie na vertikálních nerovnostech, zatímco s náklony v zatáčkách budou bojovat pevnější stabilizátory. Zesílení ramen zadní nápravy naznačuje, že podvozkoví inženýři přistoupili k ladění zodpovědně a nespokojili se s obligátním řešením „strčíme tam tvrdší pružiny.“ Elektrický posilovač řízení  – nejslabší článek všech méganů včetně RS – má novou kalibraci, která prý zajistí lepší spojení se silnicí. A stabilizační systém ESP by měl být trochu shovívavější.

Dvouhlavňový kulomet

Úpravy interiéru i exteriéru jsou naprosto předvídatelné. Sedadla s výraznějšími bočnicemi, kůží potažený volant, nějaký ten spoiler nebo nástavec prahů… Z obvyklého arzenálu sportovních doplňků se ale vymyká dvojice na střed umístěných koncovek výfuku, lemovaná plátem chromovaného kovu.

Mégane RS by podle všeho měl být k dostáni i v Česku, ale spekulovat dnes o ceně by bylo předčasné. Doufejme, že bude rozumnější než v případě Clia RS a Méganu RS, za které tuzemský importér žádá dost nerealistické sumy.

autoweb.cz

28.11.2006 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist