Renault Clio Sport v ještě ostřejší verzi Cup

Snížený podvozek, černá kola, klimatizace fuč... jak do toho zapadá delší převodovka?

Auta produkovaná oddělením Renaultsport patří v poslední době pravidelně k tomu nejlepšímu, co si lze v dané kategorii koupit. Na ďábelský Renault Clio 197 vzpomínáme se slzou v oku a slinami v koutku úst.

Renault teď představuje svůj generátor adrenalinu v ještě ostřejší verzi Cup. („Pohárové“ modely patří k novodobé tradici Renaultsportu, ale českým zákazníkům jsou bohužel neznámé – importér se s jejich dovozem neobtěžuje.)

Z hlediska techniky představuje největší změnu přítomnost tvrdšího a nižšího podvozku z limitované série Renault Clio R27 F1. Zrovna tím bychom se ale netrápili – standardní podvozek Clia Sport působí, jako by byl vyvíjen speciálně pro české okresky.

Kvůli úspoře hmotnosti se klimatizace přestěhovala na seznam příplatkové výbavy. Škoda, že vynikající anatomická sedadla Recaro neabsolvovala cestu opačným směrem – Renault za ně chce nekřesťanských 67 000 Kč.

Zvenku lze Cup identifikovat podle bílého laku a litých kol s antracitovou povrchovou úpravou.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Po žádné ze jmenovaných věcí netoužíme tak silně, abychom kvůli (předpokládané) absenci Clia Cup na českém trhu mlátili hlavou o zeď. Jenže Renault přichystal pro tenhle model ještě jednu změnu.

Prodloužení pátého a šestého stupně jde zdánlivě proti filozofii Cupu, ale snížení cestovních otáček by mělo rozšířit přitažlivost Clia i směrem k pravidelným uživatelům dálnic. Vždyť hluk a spotřeba na dálnici byly – vyjma české ceny – to jediné, co jsme na standardním Cliu Sport mohli kritizovat.

Takže kdyby dámy a pánové z českého Renaultu potřebovali poradit, ideální Clio Sport podle autowebu vypadá takhle: standardní podvozek a klimatizace ze standardního modelu, antracitová kola a převodovka verze Cup. Plus Recara v základu, samozřejmě.

A jelikož jsme dobré duše, vzali bychom si za tuhle cennou radu jen maličkost: jeden exemplář na dlouhodobý test. Hodně dlouhodobý, abychom si rozuměli.

autoweb.cz

8.10.2007 9:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist