autoweb.cz > Fiat > Renault a Fiat budou mít vlastní DSG
Renault a Fiat budou mít vlastní DSG
Když Volkswagen před pěti lety představil novinářům dvouspojkovou převodovku DSG (Direktschaltgetriebe), byla to naprostá senzace. Britský časopis Autocar tehdy napsal, že při redakčním testu Audi TT 3.2 quattro DSG „přístroje nezaznamenaly žádné přerušení akcelerace při změně převodu. Vůbec žádné.“
DSG má však i jinou výhodu: její výroba není nijak mimořádně nákladná (nepočítáme-li verzi pro Bugatti Veyron), hlavně ve srovnání s tradičními samočinnými převodovkami, které mají nákladná planetová soukolí a hydrodynamický měnič s přemostěním přímého záběru. Přitom DSG umožňuje jak plnou manuální kontrolu, tak hladký automatický režim.
V úterý Volkswagen oznámil, že prodal už milion aut s převodovkou DSG – v současnosti je tímto zařízením vybaven téměř každý čtvrtý nový Volkswagen.
Není divu, že se nápadu brzy chytily další automobilky, respektive jejich subdodavatelé. Poslední dobou se informace o nových dvouspojkových převodovkách rojí jako houby po dešti.
Je známo, že na vlastní verzi DSG pracuje Porsche. Ford tu svoji dokonce už představil, stejně jako sesterské Volvo. Nissan GT-R ani Mitsubishi Lancer Evo X snad nemusíme zmiňovat. BMW se pochlubí v Ženevě a nyní se hlásí dvě další automobilky. Fiat oznámil, že od září 2009 začne montovat dvouspojkovou převodovku do modelů Grande Punto a Bravo, a nejnověji přispěchal se slibem dvou spojek i Renault. Ten nicméně zatím neupřesnil, kdy a do jakých modelů hodlá dvouspojkovou převodovku montovat.
Zdá se, že za pět let budou auta s jednou jedinou spojkou docela vzácnost…
autoweb.cz