První jízda: Nissan Note

Když se řekne Nissan, většině lidí se vybaví terénní auta. S touto image ale japonská automobilka hodlá rázně skoncovat.

Když se před dvěma lety na pařížském autosalonu objevila studie Nissan Tone, nikdo ani okamžik nepochyboval, že Nissan přijde s něčím velmi podobným. Sériový Note se vnějším designem téměř neliší, větší změny najdete pouze v interiéru, kde poznáte spoustu dílů z malé Micry.

Z té má Note také platformu, což znamená jediné: rozhodně se nemusíte bát rozhoupané a nejisté jízdy, protože jak Micra, tak Note dokážou v zatáčkách celkem slušně pobavit. Zatím jsem měl možnost projet se pouze pár kilometrů s předprodukčním modelem, ale pár poznatků jsem přece jen získal.

Pozitivně hodnotím řízení, ve volantu je cítit příjemný odpor, naopak mě trochu zklamala nepřesná řadicí páka, ale to může být jen nedoladěná potíž předsériového kusu. Motor 1,4 o výkonu 88 koní tvoří základ nabídky, kterou doplní ještě šestnáctistovka (110 koní) a dva diesely o objemu 1,5 litru s výkony 68 a 86 koní. Na nějakou razantnější jízdu už ale čtrnáctistovka příliš nestačí, zejména pokud pojedete plně obsazení a naložení.

V hlavní roli prostor

Oproti modelu Micra máte totiž k dispozici výrazně víc místa. Note se řadí zhruba do segmentu B+ a Nissan trvá na tom, že se všemi svými novými modely chce vymanit z ustáleného škatulkování a dostat se pod obecnou nálepku „crossover“. Note je tedy něco mezi vozem segmentu B a C a je zaměřený především na rodiny s malými a dospívajícími dětmi. Zadní lavice je podélně posuvná o 160 mm a je na ní opravdu dost místa i pro vytáhlé teenagery, zavazadelník se ovšem při posunutí lavice dozadu zmenší na 280 litrů. Má ale praktické dvojité dno, které je z jedné strany omyvatelné, takže umožňuje převážení např špinavých bot po procházce lesem.

Co se týče designu, je na Note docela příjemný pohled. Maska neskrývá příbuznost s Nissanem Murano, prvním z vlny nového designu a zejména v oranžové barvě, která se i na Muranu objevovala, vypadá skutečně dobře. Asi nejzajímavějším stylistickým prvkem je lomená zadní část střechy a koncové svítilny ve tvaru bumerangů.

Note má v Japonsku obrovský úspěch a automobilka ho čeká i v Evropě. Ceny v ČR budou začínat na 349 900 Kč za základní čtrnáctistovku a za nejlépe vybavený diesel dáte 512 900 Kč. Na první pohled se Note zdá jako velmi dobrá nabídka, která by si mohla najít dostatek zájemců. Na našem trhu ale bude mít velký problém. Ten problém se jmenuje Roomster…

Honza Koubek

9.3.2006 9:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist