První Jaguar XF sjel z výrobní linky

Pro automobilku to může být začátek nové éry. Pokud ne, může také dopadnou dost bledě.

Zapomeňte na bonmoty o Coventry, nový sedan Jaguar XF, nástupce S-type, sjel z linky v továrně Castle Bromwich. Jde o metalízově šedivý model XF SV8, který má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru, plněný kompresorem. Přestože Jaguar teď potřebuje doslova každou korunu (libru, dolar…) první Jaguar XF se do prodejny nedostane – poputuje rovnou do sbírky Jaguar Daimler Heritage Trust. Všechny další XF už půjdou rovnou k dealerům, kteří je začnou prodávat v březnu příštího roku.

Jaguar potřebuje, aby XF zaznamenal pořádný úspěch. Automobilce tak trochu teče do bot a S-type nebyl zrovna úspěšným modelem. Přitom prémiový sedan by se měl stát jádrem všech prodejů. Koncept XF byl naprosto úchvatný a přestože nové světlomety daly sériovému provedení poněkud asijský vzhled, pořád se ještě dá označit za velmi krásné auto. Vedle kupé XK se může postavit se vztyčenou hlavou a to už něco znamená.

Celkem se nástupce S-typu bude prodávat na 66 trzích po celém světě a Jaguar vkládá velké naděje především do USA. Letos se mu tam sice daří prodávat jen zhruba tisíc aut měsíčně, což je zatraceně málo, jenže pořadníky na XF mluví úplně jinou řečí. Někteří dealeři už teď vědí, že nebudou schopni uspokojit všechny zájemce. S-type dokázal v Americe za svůj první rok překonat 20 tisíc prodaných kusů, takže uvidíme, jak si povede Jaguar XF. Důležité je, aby zájem vydržel i v letech dalších, ale XF je dost dobré auto, takže by to snad neměl být problém. Držíme palce.

autoweb.cz

28.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist