autoweb.cz > Subaru > Prodrive Subaru Impreza Group N
Prodrive Subaru Impreza Group N
O závodních Imprezách jsme toho psali už mnoho. Vždyť i obyčejné sériové verze mají k těm závodním tak blízko, že stačí vyndat luxusní serepetičky a můžete vyrazit závodit na okruhy nebo polní cesty.
Z testu Subaru Impreza WRX STI nebo slabšího bratříčka WRX 265 víte, že s tímhle autem jdou dělat psí kusy. Jenže když to pak myslíte se závoděním na úrovni opravdu vážně, potřebujete odpovídající náčiní, a to vám teď postavila firma Prodrive.
Subaru Impreza z dílen Prodrive je postavena podle regulí FIA pro skupinu N. FIA nastavila pravidla tak, aby byla skupina N vyrovnaná spolu s třídou Super 2000. Impreza tak dostala o trochu větší restriktor, díky čemuž může plochý čtyřválec 2,0 l produkovat o 20 koní větší výkon než minulá specifikace.
Ten pak putuje na silnici (nebo šotolinu, bláto či sníh, podle toho, po čem zrovna jedete) přes pětistupňovou převodovku a přední i zadní mechanický a středový elektronicky řízený diferenciál.
Podvozek je samozřejmě nastavitelný a brzdy jsou k dispozici různé podle povrchu, na kterém se zrovna závodí. Na asfaltu se používají kotouče 355 mm vpředu a 285 mm vzadu, na štěrku pak 295 mm vpředu a 285 mm vzadu. Podobně se to má i s koly a pneumatikami. Na asfalt jsou k dispozici ráfky 17“ x 8“ nebo 18“ x 8“, na štěrk 15“ x 7“ a na sníh úzké disky 16“ x 5,5“.
Prodrive věří, že Impreza N2010 bude vyrovnaným soupeřem pro vozy třídy Super 2000. Má oslovit hlavně týmy s omezeným rozpočtem. Cena 120 000 liber (přibližně 3,5 milionu korun) je sice balík peněz, ale pořád je to asi polovina toho, co stojí speciál S2000. Pokud ani tolik peněz nemáte, Prodrive vám nabízí dvouletý pronájem.
autoweb.cz